Hej alla, Jag är nybörjare på det här med android, min dotter fick en ZTE Blade via jultidningsförlaget, och nu undrar jag hu jag får Music spelaren att fungera med nedladdad musik i från SD kortet. klarar telefonen både WMA och mp3? vilken mapp skall jag lägga musiken i i SD kortet? De mappar som finns är .android secure, Android, DCIM, LOST.DIR Jag har provat med att skapa nya mappar döpta till mp3 Music, Media. men inget funkar. tacksam för all hjälp som finns. Hälsningar Camaroz28.
När jag använde orginalmusikspelaren så hade jag all musik i en mapp på minneskortet som hette just music och det funkade för mig. bara lägg musikmappen direkt på minneskortet inte i nån annan mapp så ska det funka
Skapa en mapp som heter media, i den skapa mappar som heter: alarms downloads movies music notifications pictures podcasts ringtones Då ska det funka.
Har du mobilen kopplad fortfarandes till datorn när du testar? Annars så kanske du måste ladda ner en app som rescannar om sd kortet.
Tack för alla ideer ni kommer med! Jag har skapat en mapp som heter media med underkatalog music. det funkar inte det heller, när jag testa gör jag det frånkopplad i från datorn. Måste det vara mp3 format?
Android Supported Media Formats | Android Developers Här kan du se vilka filer android klarar av. wma hittar jag inte där så bästa är nog mp3