Mysko appar!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Stal, 8 feb 2011.

1. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har fått något mysko fel idag med vissa appar. Jag verkar ha tappat ca 10-15% av mina appar, dvs dem är borta fast jag inte avinstallerat dem. När jag går in på market så ser jag bara mina köp appar samt 5 st andra appar. Mina andra ca 140-150 appar finns inte med på listan av installerade.

Vet någon vad som hänt? Måste man köra en wipe och installera om allt för att de ska fungera?

2. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Så hade jag det också efter jag fick tillbaka min mobil från service och dom hade flashat om, men om du rensar catch i market appen, om du inte redan gjort det, så ska det fungera, gjorde det för mig i alla fall.

3. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Rensade cachen men ingen förändringen. Det som är mysko är att jag har inte gjort eller ändrat något på den på ett par dagar men mitt i allt så blev vissa appar knäppa.

4. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Knepigt, då vet jag inte hur du ska göra, kanske installera om market appen helt?

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Startat om telefonen?

6. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som mickeko, eller så kanske något som inte ska hända ändå har hänt om utrymmet tagit slut? Du kanske hade 10mb eller något sånt för appar kvar, och så gick något snett i telefonen när något skulle göras och å försvann apparna när data var tvunget att sparas någonstans. Bara en tanke :)

7. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har startat om mobilen och testat ta ut batteriet ett tag.

Såg nu också att allt jag skrivit i min kalender har försvunnit, som tur var så är alla viktiga anteckningar på gmailen också.

Jag har ca 4gb ledigt på interna minnet, 1,35gb av telefonnummer och 1,5gb på externa minnet.

Last edited: 8 feb 2011
  8. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bump :(

Tog och körde en factory reset på mobilen och installerade om allt. Trodde allt skulle bli frid och fröjd, allt fungerade hyfsat till en början. Efter ett tag så blev mobilen riktigt varm och blev ruskigt seg. Till sist så fick jag starta om den efter en massa framtvingade avstängningar. Nu kommer jag inte ens in i mobilen, får bara en massa framtvingade avstängningar och ser bara skrivbordet blinka förbi ibland.
    Tyvärr saknar jag 3-knapps kombon så jag tror det är kört för mig att fixa detta eller finns det något annat sätt?

Kan inte förstå att den ska jäklas nu, med 2.2.1 patchen så blev mobilen kanon men just nu så känner jag mest för att skjuta sönder den med en kanon.

9. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är väll bara att skicka in på garantin?

10. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jepp men hur kul är det att lämna in den till OnOff som sedan skickar iväg den till Anova. Anova lär inte göra så mycket med den, om den fungerar när den kommer tillbaka är rent lotteri och sen tar det väl 10 veckor :(

11. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du ens provat att göra det förut med mobiler? Hur vet du att det kommer gå så dåligt?

Förmodligen kommer redan onoff att försöka fixa den genom att lägga in ny programvara, eller så gör deras leverantör det. Det låter förmodligen som ett mjukvarufel, och anledningen till att inte du ska fixa det själv är att garantin då försvinner. Har du egentligen något bättre alternativ än att skicka in den?

12. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har haft inne 2 mobiler tidigare som skickades till Anova, ena kom tillbaka och fungerade inte alls, så den var ner 2 turer innan den fixades på ca en månad. Den andra kom tillbaka okej men då hade dem den i två månader.

Har inget annat alternativ än att skicka in den eftersom jag inte verkar komma åt vare sig factory reset eller något annat användbart.

13. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Då förstår jag att det känns surt! :(
    Mjo, jag skulle också gjort så. Har man inte tre-knappars när mobilen inte startar så skulle jag inte våga att försöka fixa det själv, risken är väldigt stor att det bara blir värre. Då känner jag att det är bättre att skicka in den, trots krånglet det innebär. Lycka till!