Navigation

Diskussion i 'Applikationer' startad av apache54, 14 aug 2013.

1. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Standardappen som hade den blå pilen och hette navigation har denna försvunnit eller bytt namn iom 4.3? Hittar den inte :-(

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Navigation ligger numer i Maps. Dom ansåg väl att det inte behövdes 2 vägar för att starta "samma sak". Det har inte med 4.3 att göra utan att Maps har uppdaterats

Skickat med Tapatalk

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Den funkar så äckligt jävla dåligt för mig, fattar inte vad som google gjort fel. Innan uppdatering fungerade den felfritt i säkert 3år men nu krånglar den varje jävla dag jag försöker använda den.. Den fungerar felfritt när jag startar den, men om jag "tabbar" bort den och tex ändrar musik på spotify eller svarar på sms så stängs den av (detta hände icke med gamla versionen). Den ligger kvar i notifikationsbaren men när jag klickar på den där så kommer man tillbaka till ruta 1 där man söker efter vägar osv.

Och när man trycker i samma väg som tidigare så dör appen, och man lär göra samma sak 3 gånger (dvs få den att dö) innan det fungerar igen. Satan så arg jag blir varje dag, kan inte bara vara jag som har detta problem?

4. maher.93

maher.93 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upptäckte exakt samma problem igårkväll. Idag upptäckte jag att man inte kan spara kartorna för offline användning. Baea irriterande

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

5. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Min dör inte om jag går in i någon annan app. Den ligger kvar i notifieringsfältet, får även fortsatt körinstruktioner via ljudet. Klickar jag på den kommer jag direkt tillbaka till den pågående navigeringen. Märkligt....

Och som nämnts många gånger förut så går det att spara för offline. Stora skillnaden är att man inte kan se vad man sparat som man kunde tidigare. Här står det hur man gör : .....

Edit: Det blev fel länk.

För att spar så trycker man bara i sökrutan och längst ner i listan som öppnas står det typ Spara för offline.

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

Last edited: 15 aug 2013
  6. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Fan då. Blir det att hitta en annan gps-app då min vägrar fungera.. Så tråkigt när jag väl använt samma i ex antal år..

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Testa Waze, den har inte offline kartor men fungerar i övrigt riktigt bra.

Skickat från Tapatalk

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @TazZy. Har du testat att rensa cache, data, uppdateringar eller installerat om appen?
    För jag måste säga att den nya är bra. Visst Mina platser saknas än så länge, men man kan ju stjärnmärka saker så att de sparas. Men framförallt är den så mycket snabbare och mjukare än den gamla. Man får fram relevant information och inte all information.

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

9. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Nej det har jag inte gjort, har du rätt i, skall testas. Tacksam för svar. :)

10. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ahaaa men då får du hjälpa mig som inte riktigt förstår hur man numera får igång en talande navigation?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Nu använder jag själv inte Maps för Navigation, jag använder Waze till det. Jag tror att man gör så här. Längst upp på skärmen har du en sökruta, i den högra delen av den har du en pilsymbol, klickar man på den kan man välja varifrån man åker och till vilken adress man ska. Så fort man lagt in adresser i dom fälten får allafall jag upp en karta med 3 val av väg. När man valt väg är det bara klicka på start och voila du är nu på väg :-)

Skickat från Tapatalk