Navigator

Diskussion i 'Desire HD' startad av dalton, 3 nov 2010.

1. the-guvnor

the-guvnor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

kanske en dum fråga, men jag tog och laddade ner premium trial. England och Sverige.
    Ska snart åka till England, funkar det helt utan datauppkoppling(Htc´s program alltså)?

2. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Ladda hem kartorna, då behövs ingen internetuppkoppling för att ladda kartorna utan då kör den väll bara med GPS-sattelit?

Prova ladda hem sverige-kartan och stäng av ditt 3g internet, då lär du märka om det funkar :) jag är inte hundra procent

3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon som kan jämföra den medföljande pronavigeringen mot Navigon. Både handhavandet och årskostnad. I mina navigatorer/tel, har jag alltid lagt in favoriter, för snabbhetens skull. I DHDn har jag bara hittat hur man lägger in en favorit när man redan är på platsen. Berätta gärna hur man gör, om jag inte fattat, tack. Går det inte på pro, ser jag det som ett skäl att välja Navigon.

4. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nån som vet om TomTom har släppts för android ?

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har ställt frågan förut, kanske har missat att se ett svar. Hur lägger man in förutbestämda favoriter i nav?

Ibland glömmer jag vilken tråd jag klampat i. Kan man ställa in, så att ett automatsvar kommer i mailen när någon svarat på inlägg?

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har provat bilpanel några ggr. Den släpar en hel del. Programmet eller tel? Törs man köpa Navigon, eller blir det lika även där?

7. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sygic verkar va bra alternativ till Navigator
    Dem verkar köra med TomTom kartor.
    http://sygic.com
    Nån som testat?

8. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har som vanligt svårt att förså något i början utan hjälp från swedroids kunniga medlemmar.
    Nu har turen kommit till lokations .

Jag undrar om kompassen ,kan man göra något åt den ? Den visar alldrig rätt utan är helt random . I rörelse svänger den som en karrusell .
    Vem sätter ut alla nålar när den är avstängd,det är lätt att ticka av dom qalla på en gång ,men vad gör jag om jag har någon egen
    Det verkar som om kartor redan är nedladdade. Men på inställningar av lokations finns bara "onlinekartminne" 50MB eller 100MB Vad betyder det ? Jag tyder det som om det är online och hämtas Har jag fel ? och om det hämtas varför om det finns nedladdat?

9. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Provade nav på landsväg idag, inga fartkameror inlagda. Vad är det för prova på prog? Lika för andra?

10. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

tror man får betala extra för kamerorna inte säker dock.

11. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så verkar det vara, men varför skilja det från resten av programmet? Då får man ju ingen hint om funktionen.
    Navigon är klart överlägset det medföljande programmet, enl min smak. Eller för att jag kört med det både i laptop och ren navigator. Men visst ger Navigon betydligt mer service i realtid.

12. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har inget bra svar här men jag har upptäckt att den fungerar okej om man står still med den. Men sätter jag mig i en bil sätts den helt ut spel och låser sig ofast åt en riktning. Hade en 60 mils lång resa t.o.r till Göteborg i helgen och då visade den hela tiden 90-180 grader fel. Detta hängde även kvar när jag gick ur bilen men det ordnade sig när jag startart om telefonen. Har aldrig fått kompassen att fungera i en bil...kan det vara några konstiga magnetfält i bilarna jag kör?

Edit: För övrigt fungerar knappt GPS:en i bilen heller..måste tyvärr vara något fel på min gps antenn :( Den har kontakt med 14 satelliter men bara med väldigt svag "mottagning" på alla så den tappar hela tiden positionen.

Är du säker på att de sätts ut när den är avstängd? För jag råkar hela tiden sätta ut massa nålar när jag handskas med mobilen...väldigt irriterande! De sätts ut när jag råkar hålla inne ett finger någon halv sekund för länge på skärmen.

Jag gissar på att "onlinekartminne" är hur mycket karta som kan buffras på telefonen då du inte har någon inlagd sen tidigare? Används antagligen inte när du laddat ner kartor.

Last edited: 22 nov 2010
  13. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon som köpt Navigon, totalpris? Kan inte hitta priset på deras hemsida.

14. OptimusLimpan

OptimusLimpan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Premium navigationen i bilpanen funkar kanoners för mig när jag kör bil. Däremot visar den fel när man använder locations. Vad beror det på?

15. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det där har jag också blivit irriterad över. Om jag trycker på position, i olika prog som ansluter till gps, finns min bostad lite här och där. Oftast 1,5km härifrån. Skulle vara intressant med en förklaring från en tekniker.
    Förresten höjer jag alltid N97 till skyarna som gpsvisare. Nu har den fått fnatt. Igår gick jag 4km, blev 7km i tel. Spåret gick i sicksack, men jag var nykter.

Lade nyss till Maps, brut. Funkar även om grafiken inte är flashig.

Last edited: 23 nov 2010
  16. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Undrar om det varit någon tyst uppdatering av gps. Plötsligt har jag fått CardioTrainer att visa bättre. Marginellt, men ändå den bästa noteringen.
    Provade Maps brut i trafiken idag. Struntar nog i Navigon nu.

17. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Måste man göra något speciellt för att kunna installera Maps Brut? Jag testade att göra det men det står bara att installationen misslyckades. Testade den där "Rename" versionen. Finns det några "risker" med att köra Brut..kan jag krascha telefonen? Jag är helt grön på Android så jag vet inte riktigt vad jag håller på med :P

Edit: Jag har i alla fall klickatför "okända källor" under program

18. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag installerade först ett prog som heter Installer. Sedan förde jag över Brut till tel, inte från Market. Funkade klockrent, och jag är inget pro.
    Däremot kräver min tel uppkoppling för att söka. Det är ett helvete när man har Tre.

19. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

OKej tack...då ska jag testa med Installer.

20. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER