Navigon

Diskussion i 'Applikationer' startad av emoffster, 12 mar 2010.

1. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ligger med direkt.

2. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan navigon mäta hur snabbt man cyklar/går? Den säger att det kommer ta en kvart att cykla 3,7km men jag är inte så säker på vägen. Kan jag göra så att navigon mäter hur långt jag cyklar och hur snabbt?

3. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har just nu en mindre laglig version av Navigon(För att testa den. Vill inte lägga ut så mkt pengar på någon som kanske inte är bra.) men nu när jag provat den tycker jag het klart att den är värd att betala för. MEN har först 2 frågor, nämligen:
    1: Får man gratis uppdateringar av Navigon appen?
    2: Får man gratis kartor i framtiden?

Känner lixom inte att köpa en app för typ 500:- för att om ett år behöva betala detsamma igen eftersom kartor inte längre är uppdaterade, eller för en gammal programvara.

Kom på en fråga till, vilket version är den senaste av Navigon? Och vad är det för nyheter sedan version 2.5.1(som jag har nu)?

Tacksam för svar :)

Last edited: 17 aug 2010
  4. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köpte min licens för några dagar sen. Version 2.6.1 har jag. Funderar över framtida uppdateringar jag med men hittade ingen info om det på navigon.com

5. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    För att få nya kartor så måste ni köpa fresh maps på market. Har pratat med dom om problemet om att man inte kan köpa någe med svenskt sim kort eller om man inte rootat telefonen.

6. jele

jele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan någon säga mig hur jag går till väga för att köpa en licens av Navigons Norden (Regional) karta?
    Jag har installerat Navigon via Market (30 day trial) och fick då Europa kartor. Navigon supporten säger att jag ska köpa via market, jag förklarar att det inte går i Sverige, då svarar han att jag ska välja köp när jag startar programmet. Jag ser nu att den länken refererar till hemsidan för köp.
    Så vad göra? Ska jag avinstallera trial app:en på min mobil och sedan göra om hela proceduren via hemsidan, dvs tanka ned kartorna på nytt?
    Kanske finns det någon här som vet bättre en Navigon supporten?

7. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Här finns Skandinavien att köpa: http://www.navigon.com/portal/sv/shop/software/produkt.html?produktFamilieId=22910&produktId=9159290 När du genomfört köpet får du ett serienr som omvandlar din trial till full program.

8. jele

jele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för svar!
    Men min trial innehåller Europa kartor, fungerar det då att omvandla min Europa-trial till en full Skandinavien?
    Tror du man kan ta bort de gamla kartorna när köpet/aktiveringen är genomförd (behöver utrymme på sd-kortet...)?

9. fsmstefan

fsmstefan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni kan installera o avinstallera kartorna hursom helst (dvs de som ingår i paketet) efter ni handlat, jag installerade bara Sverige i trialen, sen köpte jag Europa och kan installera och avinstallera kartorna efter behov.

10. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var Europatrial jag hade också, raderade alla utom nordenkartorna manuellt från sd-kortet innan jag aktiverade med serienummer.

11. jele

jele Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack för alla svar, ni skulle ta jobb på Navigonsupporten ;-)

12. tattis

tattis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också lite frågor, jag har laddat ner test-versionen på 30-dagar och testat runt lite. När jag sitter i bilen så kör jag alltid ljudet via blåtand till stereon, när jag skulle göra detta med Navigon så märkte jag en olustig sak...nämnligen att ljudet kom i både telefonen OCH i stereon. Det gick inte att stänga av ljudet i telefonen för då hördes inget i stereon heller, någon som vet hur man ska gå tillväga?.

Hur blir det om jag lyssnar på musik via Spotify och kör med Navigon (båda blåtand)?

I min telefon Desire så finns det en app som heter Navigon (en blå pil)... det är väl Googles program?, kommer den komma till Sverige? (och kommer den vara gratis?).

Last edited: 23 aug 2010
  13. djrov

djrov Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nån som vet hur man får tillbaka rösten som talar, har lyckats pilla bort den på något sätt?

14. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Läkerol, makes people talk.
    http://lakerol.com/

/Söder

15. djrov

djrov Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

16. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

När du har navigeringen igång, tryck på Inställningar-knappen och välj Volym. Troligen har du en bock i Ljud av - ta bort den.

17. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Var så lite så. :)

/Söder

18. larjo11

larjo11 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fartkameror finns med men verkar inte helt tillförlitligt.
    Har åkt förbi några kameror som inte fanns med.
    En gång larmade den för en fartkamera, men den för de som åkte åt andra hållet :) Annars verkar den ha koll på vilken sida av vägen kameran står på.

19. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också märkt det fast det aldrig har larmat för mig.

Sen en annan fråga också. Varför visar den fel ankomst tid med en timme?

20. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Navigon släppte idag (?) en tjänst som gör att man i betalversion får:
    -Text-To-Speech - Verkar funka fint! Aningen lustiga uttal på vissa gator, men det är förlåtligt.
    -Live Traffic - Ser hur mkt vägarbeten som helst, så funkar gör det så långt iaf.
    -Reality Scanner - Inte hittat den funktionen ännu, men ska vara ngt som utnyttjar kameran och GPS-signal för att hitta POI:s genom att rikta telefonen.

OBS! Uppdateringen ligger som en egen app, så sök på Navigon i Market igen. Sen startar man appen via en ny genväg som heter Navigon Select. Den gamla ikonen ligger kvar, och där blir det utan de nya uppdateringarna. Lite märkligt iofs...

Edit: Reality Scanner - Ställ om till fotgängarläge och sedan "visa karta", då ser du POI:s som är nära dig, genom kameran.

Last edited: 2 sept 2010