Har en Ninebot ES 4 köpt i Kina. Nu har framhjulet börjat att låta och den har tappat effekt. Detta hände när jag bromsade med den elektriska bromsen i nerförsbacke. Är det någon som vet nån verkstad runt Göteborgs området som kan reparera ES 4?
Finns redan en tråd för ES2/ES4 som dessutom har massa information om olika fel/problem som kan uppstå. Vänligen posta där istället. Kan hända att där även redan finns var på din fråga. Ninebot / Segway ES1, ES2, ES4 elektrisk sparkcykel
Har råkat ut för error code 18 på min (den blå motor kabeln har delvis smält). Söker efter en verkstad i Stockholms-området
Tråkigt. Hoppas på snabb lösning. Ingen svensk garanti? Vart sitter denna kabel? Vart kan jag se min? Tack!
I nedre delen av styrstången. Skruva loss de 4 skruvarna så kan du separera nederhalvan från styrstången.
Köpte den via aliexpress och sumtop shop så jag har inga större förhoppningar på att få garanti fast det bara är ca 3 månader sen jag köpte. Har hört av mig till dom men lär troligtvis få försöka fixa det själv. Precis som MaLund13 skriver så behöver du bara ta bort de 4 skruvarna längst ned på stången så kommer du se sladdarna.
Jag har en Ninebot verkstad i fall du behöver hjälp. Du hittar mer info på FB sidan: Verkstad för Ninebot ES1 ES2 ES4