Nothing chats släpps på fredag Någon som är sugen på att prova? Nothing integrerar Imessage-stöd i Phone 2 Blir intressant att se Apples reaktion och svar... Men de kanske tvingas krypa till korset förr eller senare ändå pga EU då de anses vara gatekeepers.
Det bygger på Sunbird så jag kommer inte testa, hade de byggt på Beeper istället hade det kunnat vara intressant.
Här och på många andra håll använder många WhatsApp, men i USA så är det inte så. Intressant koncept ändå. Få se om Apple reagerar eller om de är tysta.
En säkerhets mardröm kände jag direkt från början när detta kom ut. Fick mina farhågor bekräftade i podden Bli säker och än värre än jag trodde i och med det som framkommit under dagen: Nothing Chats, the Sunbird-based iMessage app, is a privacy nightmare with unencrypted messages and images Nu äger jag inte ens en Nothing Phone 2 men hade hållit fingrarna långt ifrån det även om appen kommer tillbaka.
Har svårt ett tänka mig att Nothing chats skulle ha något mer Apples plötsliga intresse för RCS men det är märklig timing samtidigt.. Hur som helst... Verkar som sunbird är ett företag man ej vill lita på i detta skede.... De har mycket att bevisa verkar se det som.. Men ja det är också en förtroende bransch och som det känns nu så väljer jag inte att lita på sunbird....
Nothing har tagit bort appen nu: Nothing's iMessage clone pulled from the Play Store over security concerns