Ny androidanvändare

Diskussion i 'Allmänt' startad av Yappie, 22 jun 2011.

1. Yappie

Yappie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag är ny på forumet så jag hoppas att detta är den rätta sektionen för mig att posta i.

Nu är det så att jag har bestämt mig från att gå från, en stenåldersmobil till en HTC Desire S. En android alltså. Det kan låta som en dum fråga men jag har inte direkt någon större aning om hur det systemet fungerar. Så jag frågar, kostar det att surfa via /använda androidapplikationer och så vidare? Finns det så något sätt att köpa något "bredband" till mobilen så att jag kan surfa på alla ställen?

Skulle jättegärna vilja använda android men skulle även vilja veta lite mer! Tack i förväg för att ni svarar på dessa simpla frågor! :)

(Jag har inte köpt den än, men ska göra det inom snar framtid)

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Hej och välkommen, försök att söka lite här på forumet på dina frågor, dina frågor har ställts och besvarats många gånger tidigare.

(Med reservation att svar på frågor ibland har ett bäst-före-datum, t.ex vad kostar det att surfa)

3. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Enkla svaret på dina frågor är..JA!

Väldigt många apps kräver internetanslutning och du bör ha ett abonnemang som stödjer detta. Finns ganska många olika varianter, alltifrån Fri Surf till att du har en begränsad datamängd att använda varje månad.

Mitt tips skulle vara att du surfar runt lite på operatörernas hemsidor (Tre, Tele2, Telenor etc) och se vad de har för abonnemang, går ofta att hitta ganska bra deals. Finns även diverse jämförelsetjänster på nätet där man kan fylla i hur mycket man ringer, surfar etc, och så hittar de abonnemang som passar. Google is your friend.

Du kan även söka här på forumet (förslagvis i Mobiloperatörsforumet)

4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Om du inte planerar att streama mkt, tex Spotify eller YouTube, räcker 1gb datapaket GOTT o väl. När du är hemma kör du ju (kopplar automatiskt) wifi, o då slås 3g-uppkopplingen av. Det går åt ca 200mb/mån till tidningskollande, lite youtube, facebook, sync av mail, fb mm, surf på luncher o så. Surfa in på olika operatörers hemsidor o kolla!