Nybörjarprobs

Diskussion i 'Tattoo' startad av Swordfishtrombones, 30 okt 2009.

1. Swordfishtrombones

Swordfishtrombones Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min tattoo några dagar och stormtrivs, men några grejer har jag inte fattat alterntivt har problem med.

-Hur får jag telefonboken att synka med mitt facebookkonto, så att personbilderna lyfts över till telefonboken? Det funkade automatiskt med mina kontakter i gmail, behövs månne en särskild app?

-Är det bara jag som har problem med att koppla upp mig mot wifi när det är wep-kryptering? Det funkar bra mot öppna nätverk men min egen router funkar inte alls.
    Tack på förhand!

2. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Vad jag vet så måste man koppla google-kontakter med ett facebook-konto ett i taget. Men det finns säkert något sätt att göra det på.

Angående det trådlösa nätverket har flera haft problem, men det har ofta slutat med att det var någon konstig inställning i routern.

Kanske stöder inte Tattoon WEP-kryptering. Det vore bra. Ingen ska använda WEP om man inte måste, då det inte alls är säkert längre. Nuförtiden går det snabbare att cracka ett WEP-nätverk än det tar att skriva in nyckeln själv. Så testa byt till WPA och fnula lite med inställningarna på din router.

3. Swordfishtrombones

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag borde verkligen byta kryptering, det är latmasken som inte orkar ta tag i det. Men på flera utländska forum har jag läst att problemen minskade när man ändrade från WPA till WEP - låter märkligt.

4. Oogo

Oogo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Jag fick min Tattoo att synka in alla kontakter från facebook som matchade mina från Google på namn. JAg tror det var i Personer, under mig själv och Facebook-fliken. Kanske...

Jag har inga problem med WEP. Däremot kan routern eller någon brandvägg förhindra nedladdningar från Market.

5. rajraj

rajraj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, under Personer (people), har du en ikon med en avatar med syncikonen, alltså en liten byst med de två välkända pilarna, där kan du synca dina kontakter mot facebook, twitter, flickr och så.

6. Swordfishtrombones

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jaha, det visade sig att mina problem var av just nybörjarkaraktär. Synkning löste jag genom att ägna instruktionsboken fem minuter och nätverket hade jag glömt det rätta lösenordet.
    Skammens rodnad...