Okej minneskort?

Diskussion i 'Hero' startad av Greensea, 22 dec 2009.

1. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag hade tänkt köpa ett 8 GB minneskort till min Hero. Tror ni att det här duger, eller är det för långsamt? Jag vill förstås inte att min Hero ska bli seg pga minneskortet.. Jag har hört att det är bäst att ha minst klass 6, men det här verkar ha en skrivhastighet på 6 MB/s fast det är ett klass 4-kort..?

ZAP Glider microSDHC 8GB
    8 GB microSDHC-minneskort. Klass 4. Läshastighet 18 MB/s. Skrivhastighet 6 MB/s.
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...&utm_campaign=&title=ZAP Glider microSDHC 8GB

Jag har sökt runt lite här på forumet, men inte riktigt lyckats få klarhet över saken. Vore jättesnällt om någon kunde hjälpa till lite!
    Tack på förhand! :)

2. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror dom ljuger ;p

skulle ta o kika på typ
    http://cdon.se/hemelektronik/transcend_microsdhc_(class_6)_8gb-4058287

class 6 är ju garanterat 6mb/s

SD Cards and SDHC Cards have Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum write speeds based on "the best fragmented state where no memory unit is occupied":(8]

* Class 2: 2 MByte/s - 13x
    * Class 4: 4 MByte/s - 26x
    * Class 6: 6 MByte/s - 40x

SD and SDHC cards will often also advertise a maximum speed (such as 133x or 150x) in addition to this minimum Speed Class Rating. Important differences between the Speed Class and the traditional "X" speed ratings are; 1) the ability of the host device to query the SD card for the speed class and determine the best location to store data that meets the performance required, 2) class speed defines the minimum transfer speed. Even though the class ratings are defined by a governing body, like "X" speed ratings, class speed ratings are quoted by the manufacturers but unverified by any independent evaluation process.

3. Greensea

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret!

Problemet är att jag skulle få minneskortet i julklapp, och det är lite sent att börja beställa, så det måste bli ett från antingen Teknikmagasinet eller Clas Ohlson, för det är de som finns här i stan.. Tror du att det duger med Klass 4?

4. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

duger nog :) skillnaden mellan class 6 o 4 märks inte om du inte kört med benchmark app typ

5. Greensea

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, tack så mycket! :)