Har hört rykten om att det finns HDH:s med olika bra kamera, även två bekanta till mig har jämfört bilder och skillnaden är stor. Någon som vet mer om detta ? är det ett rykte eller fakta ? Kan man få sin kamera utbytt ? Egna erfarenheter ?
Jag kan mycket väl tänka mig att det finns olika komponenter av alla de slag i elektronikserier som DHD eller bilstereos eller whatever. Vissa komponentbyten kan ses som förbättringar, andra som ersättare för en bristvara, desires display t.ex. och varför inte en kamerakomponent som kanske byts ut för att den är likvärdig men billigare och kanske liite bättre. Jag kan nog nästan garantera att någon komponent redan ersatts i DHD:n sedan produktionsstart
Ja visst kan det vara olika komponenter och det är ju precis det som jag vill försöka få reda på. Visst kan man byta ut komponenter mot likvärdiga men om det är så att man byter ut en komponent som gör att funktionen på telefonen blir avsevärt bättre så är det enligt min mening fel. Ska ju inte vara så att man får en HDH med dålig kamera om man köpte den tidigt och en med bra kamera om man köpte den nyligen. Är ju kanske inte så roligt om man sitter och knäpper bilder på samma sak och den ena får fina bra bilder och den andra får gryniga skitbilder då man har lika mobil och samma inställningar . Ingen som vet något om detta ?? Har fått uppfattningen av att många är missnöjda med kameran och bilderna ,kanske kan man få den utbytt mot en som fungerar riktigt bra