Hej Jag har fått problem med GPS'en efter senaste radiouppdateringen alternativt vid uppgraderingen till Gingerbread. Jag får inte låsning på satelliter alls. Basbandsversion: 12.54.60.25U_26.09.04.11_M2 DHD: 2.50.405.2 Frågor: Kan jag avinstallera den senaste radioversionen som jag fick OTA? Hur? Kan jag nedgradera min telefon o försöka få igång GPS'en? Om jag behöver göra en fabriksåterställning, vad finns för program som kan hjälpa mig göra backup på en orootad telefon? Att ominstallera programmen kan vara Ok om det finns ett "bra" sätt att få in "allt" på en gång. Tips mottages tacksamt.... /Z94
Tack Men jag får inte in någon grön prick (satellit). Ingen låsning what so ever... Ser ingen annat alternativ än fabriksåterställning för att se om det hjälper. Hjälper My Backup Pro mig att återställa alla program i telefonen efter en återställning? /Z94
Har fått samma problem med gps. Ska ringa supporten när dom öppnar kl 9 Sent from my Desire HD using Tapatalk
Med My Backup Pro så kan man ominstallera alla program (och foton, etc.) som man tagit backup på - dock så återställer den INTE inställningar, data, etc. (för dessa program/appar) om din telefon inte är rootad... Dock så kan man ta backup på de flesta telefoninställningar och sedan återställa.
Prova att trycka lite runt blixten på baksidan. GPS antennen sitter där. Det som en gummifyrkant runt blixten och under den sitter det kontaktbleck till antennen. Jag brukar göra så ibland när den är lite seg att hitta signal och då brukar den hoppa igång på en gång igen
Med risk för att verka sarkastisk (dock inte avsikten), men visst provar du detta utomhus eller vid ett fönster?
Jag hade problem för ett tag sen med, dock bara i google maps. Avinstallerade google maps uppdateringen i market och installerade den igen, och vips funkade det igen
Jag hade exakt samma symtom på min Desire HD och jag fick skicka in den till Anovo. Två gånger till och med