Panik - Köpråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Stromma, 13 maj 2011.

?

Vilken av dessa budgettelefoner skulle du ha köpt?

Poll closed 15 maj 2011.
  1. HTC Gratia

1 röst(er)
    16,7%
  2. HTC Wildfire S

0 röst(er)
    0,0%
  3. HTC Legend

1 röst(er)
    16,7%
  4. Samsung Galaxy Ace

0 röst(er)
    0,0%
  5. Huawei Ideos x5

2 röst(er)
    33,3%
  6. Någon annan (motivera i tråden)

2 röst(er)
    33,3%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Uppdatering:
    Eftersom jag vill ha så många svar som möjligt, men få verkar ta sig tid att svara, så lägger jag in en poll också...

Tjena

Mina andra köprådstråd då...

Jag är på jakt efter en andra telefon, och hade tänkt att sätta inköpspriset till 1500 för en vettig beggad.

Jag har dock inset att det här med att köpa beggat är alltför vanskligt om man inte kan träffas face 2 face, desssutom ska det helst finnas någon garanti kvar och det är ett krav med original inköpskvitto. Kvarstår då gör att köpa en "budget" mobil ny, och jag hittat följade som jag tycker verkar vettia:

Ca 2000:-
    HTC Gratia

Ca 2500:-
    HTC Wildfire S
    HTC Legend
    Samsung S5830 Galaxy Ace

Det enda stora skillnaden på Gratian vs Wildfire S / Legend verkar vara avsaknad av blixt, vilket säkert kommer att vara irriterande och kan vara värt 500 bagis extra.
    Skillnaden på Wildfire S och Legend verkar vara noll och inget. Legend utstrålar en viss kvalitet dock och ser något modernare ut i svart, Wildfire S har jag känt på idag och den känns lite fräschare designmässigt, men saknar unibody.

Samsungen har jag ingen aning om hur den är, och varför man ska eller inte ska köpa den. Storebror går bort då den dels är ca 600:- dyrare, dels saknar den precis som gratian blixt...

Tacksam för lite snabba råd här ;)

Last edited: 14 maj 2011
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Om du ändå tänker lägga 2500 kan jag rekommendera Motorola Defy. Dessutom är den ju lite mer tålig än någon annan telefon. Nu finns den ju även på tex Elgiganten. Är supernöjd med min

Sent from tapatalk

Last edited: 13 maj 2011
    Stromma gillar detta.
  3. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Skulle precis som ovanstående talare rekomendera motorola defy. Annars kan du ju köpa en blade eller en huwaei (stavning?) x5

Stromma gillar detta.
  4. Simcon

Simcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De tre alternativ som tidigare nämnts är bra telefoner. Defy är en tåligare telefon, rätt bra hårdvara. Huawei X5, bättre hårdvara än Defy, också lite billigare. Blade, billig och hyfsad hårdvara. Alla tre är prisvärda alternativ.

Stromma gillar detta.
  5. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Blades kamera är inte ens så bra att den kan kallas värdelös, så den går bort.

Vad jag främst ville ha input på är de telefoner jag själv specade i mitt första inlägg, dvs: HTC Gratia, Wildfire S, Legend och eller Samsung S5830 Galaxy Ace.

Var och provklämde på Gratian, Legenden samt Wildfire S igår. Trots likvärdig spec så laggade Gratian, och kändes inte riktigt som om den nådde upp till de andra prestandamässigt. Wildfire S har väl något bättre spec (512 mot 384 ram) och känns betydligt modernare än Legend. Dock har Legend sin fantastiska amoled skärm, men om jag ska vara ärlig så upplevde jag ingen större skillnad mot vare sig Gratia eller Wildfire på den punkten.

Kan dock inte låta bli att undra över Huawei Ideos X5...
    För - emot?
    Kvalitét?
    Bättre köp än de jag listade?

Tacksam för alla svar!

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tycker att det bästa du kan få för slanten blir en beggad Desire eller Galaxy S.
    Köper man på nätet finns det ju t.ex. postförskott eller internetgiro där du inte behöver riskera något.

Stromma gillar detta.
  7. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Sant!
    Har precis köpt en Wildfire S (vit/silver) åt dottern så jag ska avvakta nån vecka till innan jag handlar. Eftersom det var en present så var inte beg något alternativ, det är trots allt bra med garanti och en viss känsla att packa upp något nytt.

Måste säga att jag är ganska imponerad av den så här långt. Visst, den filmar inte lika bra som min desire men det kan jag vara utan. Skärmen når inte heller upp till riktigt samma klass, men är inte på något sätt dålig utan duger fint. Å andra sidan verkar digitzern klart bättre. Bilderna ser med andra ord något bättre ut på desiren så länge dom är i mobilen, väl i datorn är det inte någon större skillnad. Prestandamässigt är den ju klenare, men det jag kör i desiren fungerar bra även på Wildfire'n, inkl angry birds. Den stora fördelen med den är att den är lättare, och framför allt kanske att den är så mycket smidigare att ha med sig än desiren, speciellt när det är varmt och lättklätt som gäller.

Verkar så här långt vara en bra telefon, och den är riktigt rapp för att bara vara på 600mhz, och 2,3 kanske förklarar en del. Byggkvalitén är också helt ok, och det känns minst lika bra som min desire på den punkten.

Återstår att se vad vi tycker efter en tids användning. Till mig själv är det ok att köpa en budgetlur beg så utbudet blir ju något annorlunda.

Last edited: 18 maj 2011
  8. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Köpte som sagt en Wildfire S, tråd kan stängas!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.