Det var ju väldigt trist. Jag som nyss köpt Pebbe 2 och verkligen gillar den. Visst kommer den ju fortsätta fungera men trist om mjukvaruutveckling stoppas och vissa tjänster försvinner.
Ja jag hoppade ju på Kickstarter för Time2 men får köra på med min gamla Steele som i och för sig fungerar utmärkt.
Jag har också väntat på Pebble Time 2... Har inte agerat än men jag är irriterad för jag hade siktat in mig på en Pebble. Liknande alternativ?
Känns hopplöst att hitta ett alternativ till Pebble, de är unika. Jag kör vidare på min Steel så länge det går.
Någon som vet om det finns något alternativ till pebble? Min steel har varit med några år och ger nog snart upp. Skulle vilja ha något liknande. Lång batteritid, vattentät osv.
Tyvärr inget vettigt som har fått någon spridning, finns några hyfsade alternativ men oftast så är de (enligt mig) åt skogen för stora eller så faller det på appbrist eller att de förmodligen inte överlever i längden. Jag köpte mig en Pebble 2 SE i en fyndlåda på Inet för 800 spänn då även min Steel sjunger på sista versen, kör på så länge det går :-)
Det här kanske kan bli något. Hoppas det i alla fall. https://www.wareable.com/fitbit/fitbit-smartwatch-details-2017
Neråtknappen ramlade av min Pebble 2, så det är ett stort hål in till kretskortet :/ Har satt eltejp över hålen men efter som själva brytarknappen sitter så långt in så går den inte att använda längre.
Kika in på Facebookgruppen Pebble Junkies. Andra har råkat ut för samma sak och gjort mer eller mindre lyckade reparationer med Sugru.