Tjena.Har reagerat på att jag tycker jag får väldigt pixliga video klipp på min z tablet även fast filmerna ska spelas upp i hd?Vissa klipp är ju så klart filmat i dålig kvallitet men tittar jag på film så är det klockrent.Är Youtube helt enkelt lite kass på bild kvalliten hur upplever ni? Mvh Danne. Sent from my SGP312 using Tapatalk
Hej, Danne. YouTube kodar om och det är inte alls i full hd som de hävdar, tyvärr. Youtubes HD är extremt pixlig. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Jag försökte göra en uppdatering av plattan, till 4.3, men av någon anledning så blev det 4.2.2 igen.. men men.. I alla fall, så skulle jag kolla en låt på youtube, men hittade inte appen i plattan ( såg sen att det var den gamle loggan, vilket gjorde att jag missade den), så jag valde att gå in på Youtubes hemsida via webläsaren. Störde mig på att det var lite dålig bild , och tyckte att det inte borde vara det (Tomorrowland 2013 Official aftermovie), men tittade färdigt. Tittade sen på en låt som jag visste var bra sedan innan, och samma där, dålig bild. Började fundera lite, och testade sen med appen (hittade den till slut ), och då var bilden bra. Med andra ord så verkar det som Chrome eller nått annat gör att kvalitén på video blir sämre i webläsaren än med Youtube appen. Ville bara delge vad jag märkte igårkväll...
Avinstallera alla uppdateringar till Youtube-appen. Då blir det bra kvalité igen. Tidigare så räckte det med att inte ha inställningen auto-update i Play store, nu uppdateras appen tyvärr automatiskt ändå. Detta gäller givetvis videouppspelning i appen.
Lånar denna tråd som nybliven ägare till en Tablet Z. Har tänkt använda plattan för surf och film/serier i första hand, men blev väldigt besviken på bildkvaliteten på HBONordic när jag kollade Game Of Thrones igår kväll. Periodvis var bilden väldigt pixlig och riktigt kass! Testade att kolla Oblivion på Viaplay och där var bilden riktigt bra. Är det HBONordic som har en kass app eller är det nåt annat som kan strula? När jag kollar HBONordic på min bärbara Thinkpad är bilden absolut inte pixlig, utan det verkar vara nåt med antingen HBO:s androidapp eller Tablet Z. Är det nån som upplever samma?