Jag och min fru har S20 ultra med Tele2. Ofta när vi är hemma går vi inte att nå. Blir bara "abbonenten kan inte nås för tillfället" för de som ringer oss. Ringer man ett samtal ut är det som att det hoppat igång igen. Sjukt irriterande och vi har missat många viktiga samtal. Kan det ha med wifi att göra? Tele2 har varit föga hjälpsamma.
Hände nyss. Ändrade då till endast 3G efter tips från Tele2 och då gick det. Oklart om det är på grund av 3G eller om nätet "vaknade" när jag ändrade i inställningar. Magiskt att köpa en mobil för 15000 som ej tar emot samtal
Hemma hos mig funkar bara 3, allt annat är kört. Men har det funkat innan för er med andra telefoner?
Efter förra uppdateringen kom det rapporter om att folk fick problem med täckning. Har ni kollat efter eller installerat nån ny uppdatering senaste veckan? Jag drabbades av en annan bugg som iaf vart avhjälpt.
Jag har samma problem sedan jag bytte från Note8 till S20 ultra. Kan ej ha LTE samtal igång, ej heller 5G och 4G samtal, har fått slå över till enbart 3G/2G samtal. Hade samma problem med min note 8 för ca 1 år sedan, kom efter en uppdatering, avhjälptes efter ett visst antal månader vid en ny uppdatering. Jag har fått för mig att det är någon "krock" mellan telenors och samsungs mjukvara. Kan va att telefonen/telenor inte klarar av när det nätet ändras t e x från 3g till 4g. Men bara en tanke.
Samma problem har jag också. Min gamla s10+ funkar klockrent.... Har haft inne den för lagning var lika dålig när den kom tbx. Har Telenor