Radiotjänst

Diskussion i 'Off Topic' startad av traedroid, 21 dec 2010.

1. traedroid

traedroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag blev så tagen på sängen av det hela då hon var så aggressiv, men hon frågade faktiskt aldrig om jag hade en TV eller inte, ej heller sa jag att jag hade det. De antog väl bara och jag antog att de redan visste att jag hade TV. Det är ett extremt "det är lätt att vara efterklok!"-fall för mig. Fattade aldrig riktigt vad hon sa för att jag blev så stressad av hennes "teknik". oO
    Men det är väl så de gör, stressar, fördummar och fakturerar. ;)

2. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Enkelt löst (gissar du står som betalare?):
    Registrera din fruga som familjemedlem på http://www.radiotjanst.se/ - "Mina sidor". Då slipper hon få fler samtal från dem :)

Kan också meddela att jag hade bekanta som köpte ny TV hos en av de stora kedjorna. När man köper ny TV lämnar man ofta namn, adress osv. På ngt vis fick Radiotjänst reda på att de köpt en ny TV via försäljningsstället.

Last edited: 21 dec 2010
  3. Jinxed

Jinxed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Står på radiotjänstens hemsida;

4. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    jag råkade ut för en lite rolig grej. När jag flyttade hemifrån hade jag ingen tv i ungefär ett år, under den tiden fick jag, fyra stycken brev, en faktura och två kravbrev (utan att anmäla tv-innehav).
    när jag sen skaffat TV tog det en flytt (ytterligare ett år senare) för att de skulle höra av sig.

nästa gång ska jag köpa en 46-tums skärm utan tv-mottagare.

5. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag flyttade ihop med min nuvarande sambo i hennes lägenhet och avanmälde mitt innehav och den biten fungerade bra (Förutom att de kräver att det måste vara mer än 150 kronor för att de skall betala tillbaka förskottsbetald avgift, det är en historia för sig själv, men det är tydligen ett riksdagsbeslut på det) och när jag gjorde avanmälan så frågade de även vad min sambo hette (Vilket jag kan förstå så att de vet att allt står rätt till), men för ett par veckor sedan så ringde det en person från Radiotjänst och frågade ändå och det gjorde mig faktiskt lite sur, jag hade redan meddelat detta, nu har de förhoppningsvis lagt in mig under henne så att jag slipper få fler samtal. Får jag det så kommer jag att bli sur, och det skall ganska mycket till eftersom jag själv jobbat med kundservice i många år och gör det fortfarande

6. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Har haft mina duster med Radiotjänst genom åren. När jag första flyttade hemifrån hade jag inte en tanke på att anmäla att jag hade en TV. En varm sommar så stod jag och stekte köttbullar i mitt kök/hall/sovrum/biljardrum/vinkällare när det ringer på dörren. Hade många kompisar i huset så jag antar att det är en av dem. Slår till på handtaget, sparkar till dörren och ställer mig vid spisen utan att kolla vem det var. Ingen säger något var på jag vänder mig mot dörren igen, ser då en blyg liten farbror stå där med sitt block. Fattade ju vad det handlade om på en gång. TV:n stod rakt innanför dörren så det var inte så mycket att säga där. Månaden senare flyttade jag hem till mina föräldrar igen lite kort var på jag sa upp mitt innehav. De fick nog bara en inbetalning av mig där :)

Sedan gick det några år. En dag far jag omkring mellan massa butiker på stan när någon ringer och frågar om jag är nöjd med mina nuvarande TV-kanaler, antog att det var Comhem så jag svarade ja. "Bra, då skickar jag en faktura då!" svarar killen. Där fick jag. Efter det betalade jag i många år, har egentligen inget mot det så...eller hade i alla fall.

Det gick ytterligare några år, det blev sommar 2009. Konstaterade att jag inte hade startat min TV på flera månader. Då jag dessutom studerar så var det inte så svårt val där. Ringde Comhem och sa upp mitt abonnemang, ringde Snigeltjänst och sa upp mitt TV-innehav. TV och digitalbox huserar numera hemma hos en kompis. Ser inget skäl att skaffa några nya inom en snar framtid heller.

Ser jag något så ser jag det på internet. Dessutom så har SVT med medspelare tappat ganska mycket av mitt förtroende de senaste åren. Statlig TV, ja det är precis vad det är.

traedroid gillar detta.
  7. freddan83

freddan83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har fått betala en räkning då kompisen öppna dörren med tvn på, men ringde veckan efter och sa att den gått sönder... sen dess har dom ringt och knackat på men jag vägrar