Jag har också problem med omstarter. Den drygt första månaden med telefonen fungerade den helt problemfritt. Men så plötsligt hände det i samband med att jag anslöt laddaren att den startade om. Inte bara en gång, utan flera gånger på raken. Den startade upp så gott som helt och hållet, men när den kom till Mediesökning USB-lagring så frös skärmen med en omstart kort därpå.
Efter några omstarter verkade den nöjd och fungerade sedan felfritt.
Det dröjde flera dagar innan den startade om igen. Detta var i samband med att jag själv av någon anledning först hade stängt av telefonen. Även denna gång startade den om några gånger.
Detta har hållit på då och då under en tid, men utan att för den sakens skull vara ett stort bekymmer då det aldrig hände när jag använde telefonen.
För några dagar sedan kom den första spontana omstarten när telefonen låg helt still på en bänk och jag inte hade petat på den på säkert 20 minuter. Fem gånger startade den om, och sedan var allt frid och fröjd igen. Detta hände ytterligare en gång.
I dag började de dock bli ett lite större bekymmer då den startade om mitt under ett pågående samtal. När den var uppstartad igen så ringde jag upp personen jag talat med och hann bara säga hej innan telefonen åter startade om. Därefter fortsatte den att starta om och starta om och starta om och...
Jag provade att rugga upp ytorna på batteriet då jag läst att detta varit ett bekymmer för en del. Jag tog även ur det externa minneskortet och ruggade försiktigt upp ytorna där också. Men det hjälpte tyvärr heller inte.
Om jag däremot plockar ut det externa minneskortet så startar telefonen snällt upp. Jag har då provat att stoppa i kortet igen, men så länge det sitter i så vägrar telefonen att fungera. Jag har ännu inte hunnit köra några tester i datorn på minneskortet för att se om det är något fysiskt fel på det, men jag har kopierat över allt som låg på det (drygt 5 GB) till datorn utan några problem. Hastigheten var riktigt bra också. Den låg på ungefär 18 MB/s.
Det känns mer som att problemet skulle bero på filer på minneskortet som blivit korrupta.
Frågan är nu: Finns det några bra verktyg för att analysera och logga uppstarten av telefonen? Finns det kanske rentav loggfiler som Android skapar automatiskt?
Jag har inte rootat telefonen utan kör med originalmjukvara (Androidversion 2.3.4) från Kies.
/Micke
Last edited: 28 sept 2011