Aah, Prag, det var länge sen. Nu vet jag inte om det finns att köpa in sig på, men när jag var där hade gruppen abonnerat en egen spårvagn med en liten orkester på som vi åkte genom stan med på kvällen och drack skumpa. Det var riktigt trevligt.
Man måste ju inte dricka. Tänkte om det fanns så man kunde köpa singelbiljetter, för det var ett trevligt sätt att se staden på. Åt också på en riktigt trevlig restaurang nere vid floden, ska se om jag kan hitta namnet på den, om den finns kvar.
Var i Prag under östtiden (1978 wow vad tiden går!) och åt och drack på U Fleku som tydligen fortfarande finns kvar. En speciell upplevelse då och kanske även nu? (Har varit i Prag rätt nyligen också, men då stod det annat på programmet) Welcome to the Brewery and Restaurant U Fleků
Vet inte om det är någon annan som börjat boka vintersemester men det verkar som att priserna har ökat något kolossalt på längre flygningar sista året. Även biljetter i ekonomi mitt i veckan osv. Någon mer som fått en smärre prischock?
Det är ju givetvis en bidragande orsak, kombinerat med ökad kostnad för bränsle mm så är ju priserna inte lika fördelaktiga mer. Den stora frågan är om priserna kommer stagnera vid dessa nivåer eller öka ännu mer. Min egna bokning landade på ca 12000 från Kastrup -> Bangkok tur retur, vilket är lite väl dyrt för en ekonomibiljett men vad ska man göra i dessa tider.
Intressant. Vissa hotell är 20% billigare på hotels.coms hemsida jämfört med appen. Trodde appen alltid skulle vara billigare. Aldrig fått rewards att funka dock.
Kan passa på att tipsa om Bookings lojalitetsprogram om du är på jakt efter ett som inte är låst till en viss hotellkedja eller dylikt: Booking.com: Det största utbudet av hotell, lägenheter och semesterbostäder Brukar även ha bättre priser överlag än Hotels.com i de flesta kategorier och har prisgaranti.
Min erfarenhet av booking är att priset ändras när man väl ska betala. Som student har jag också 30% på många hotell på hotels.com.
Argh. Min rabattkod fungerar inte på något av hotellen i Prag. Får vänta lite och se om det dyker upp några hemliga priser igen. Borde nappat när det fanns ett riktigt bra hotell för 2400 för fyra nätter
Trillade in på agoda via någon amerikansk resesajt och fick "Welcome back to Europe"-rabatt. 2000pix för fyra nätter nära centrum var inte illa.
Glänsande recensioner så verkar lovande! Inte lika pråligt som det jag borde nappat på, men tror nog jag blir nöjd!
Maten är inte så dum! Lite från när jag var där nedan. Fläsklägg minns inte var vi käkade för någonstans. Rejäl portion! Postrefena Husa i Prag, detta var någon kyckling och polaren käkade oxkind, mycket gott! Steak på Beefhouse bistro and café, den var bra!