Har tre kollegor där de har fått ringa in då den tredje sprutan inte dykt upp. Två av dessa personerna har tagit tredje dosen på annan plats än de andra två som kanske kan ha ställt till det. Bara en heads up :-)
Hm, jag ska åka till Grekland, Lefkas. Hittar inte riktigt på den sidan du skickade om det står något speciellt? Tänker ändå att jag ska höra av mig till resebolaget och kolla deras rekommendationer.
Om det inte står något så har Grekland troligtvis tagit bort regler för att komma in i landet Ja, det är väl bäst
Tänker detsamma. Jag har en immunsjukdom och tar medicin som slår ut mitt immunförsvar. Blir förskräckt när jag tänker på dem i min situation som dessutom är äldre. Restriktioner och kontroller är också ett säkerhetsnät. Visst, resor är en lyx, men när man kan öppna den lyxen för fler så otroligt enkelt.. Så svårt är det inte att ta ett test och ladda ner vaccinbevis.
Verkligen! Jag har en bekant som är elitidrottare som fick ta ett 7 månader långt uppehåll efter att ha fått Covid på grund av hälsoproblem relaterade just till Covid. Att folk förminskar skiten i förmån för att få resa är ju minst sagt förvånande.
Flera flygbolag har en interaktiv karta som visar olika länders krav inför inresa utifrån avreseland och vaccinationsstatus. Som här t.ex: https://www.lufthansa.com/se/en/longed-for-destinations-at-a-glance
Om någon annan undrar så verkar det som "boostern" gäller från dag ett i de flesta länder, medan det däremot skall ha passerat 14 dagar efter 1+2.
Tänk på att kravet kan gälla även vid mellanlandning i Tyskland även om det inte är dit man ska. Bör framgå hos aktuellt flygbolag vad som gäller. Stora förändringar (lättnader) har införts under senaste månaden men det gäller att inte gissa och tro utan att verkligen kolla vad som gäller i de länder man ska besöka. (Sen tycker jag att synpunkter på demokrati etc kan tas i trådar som ska handla om politik vilket jag har svårt att se att det gäller denna tråd.)
Funderar på att ta med mig en Chromecast med Google TV för att kunna se något enstaka . Någon som brukar göra så, och fungerar det i regel smärtfritt med TV/WiFi på hotellet?
Så länge hotellets wifi inte har något avtal som måste godkännas i webläsare så har det funkat för mig.
Ah, ja, var lite det jag var orolig för. Kanske kan man installera Chrome genom att sideloada, så man kan komma runt det? Startar man webbläsaren och matar in någon adress brukar ju det där fönstret om att logga på/godkänna avtal komma fram.
Jag har gjort det nångång förr, har inte varit några konstigheter men har kanske haft tur med hotell-valet. Men ofta är ens mobila bredband snabbare än hotellets wifi uppkoppling pga det är många som försöker använda wifi:t.
Ja det kan ju funka dock hade jag inte någon ork att fixa det på min mi-stick eftersom den bara har en microusb.. sen har jag ett obegränsat mobilabonnemang sen några år så jag brukar köra hotspot från mobilen istället.
Nu är passmaskinen lagad, men det är 30 dagar kö hela juni: Passmaskinen lagad – men köproblem kvarstår – Supernytt – Aftonbladet live Antar att enda vägen är provisoriskt pass om ens pass gått ut vid det här laget, dvs om man ämnar resa i nära tid.
Ser det inte som omöjligt med något mer schengenliknande samarbete på grund av världssituationen. Konservativa partier kommer dock motsätta sig.
Många i vadsomhelsttråden pratar om Arlandakaoset. Så skönt att min semester inte kräver flyg Har ni lagt om era planer pga risker med färdsättet?
Nope. Det är dock inte bara Arlanda som har detta problem. Många flygplatser i Europa har detta problem just nu. T.ex. så fick KLM flyga flera flyg utan passagerare igår läste jag