Ska resa till Köpenhamn nästa vecka. Tåget från Uppsala till Stockholm blev inställt, så där kommer vi åka kommunalt.. Nu är dock inte tåget längre direkttåg till Köpenhamn, vilket var anledningen till att vi valde ett dyrare tåg.. Nu får vi istället ta Öresundståg från Malmö, trängre och utan platsbokning.. Eftersom det är SJ så antar jag att det är noll chans för kompensation?
Bara att ringa SJ o fråga, men om de ändrar slutdestinationen för det tåg du har bokat med så brukar man få boka om utan kostnad.
En ombokning skulle inte göra en skillnad i det här fallet, då det skulle bli den lösning de gjort nu.
Det skadar inte att testa att skicka in ett krav på ersättning via deras kundtjänst. Jag har tidigare beklagat mig när vi exempelvis reste med ett tåg där vi inte kunde boka platser, och då en vagn saknades var tåget helt överfullt och halva familjen fick därför stå det mesta av vägen. Även om det mest var en symbolisk summa, så fick vi åtminstone en liten kompensation.
Ursäkta otroligt sen på bollen - har varit på semester. Men det går inte att cykla ut på Hindens rev (allt GÅR men inom rimliga gränser såklart). Dels är det mycket folk som går och smal stig, dels är det eländig terräng, och slutligen vet jag inte ens om man FÅR. Mycket tveksamt. Men det är en fin tur att gå
När jag och brorsan var där så var det inga andra där... Det var dock rätt sent på eftermiddagen och var helt mörkt när vi kom tillbaka till bilen som stod utanför bommen så det kan ju bero på vilken tid man är där (både på dagen och på året), jag har för mig att det här var efter industrisemestern mitten eller slutet av augusti...
Absolut. Tiden påverkar såklart mycket. Jag bor i Lidköping och går där ett par gånger om året och bitvis är det uppåt 50 bilar på parkeringen. Men det finns säkert tidpunkter man är själv också.
Fick mejl från hotellet i köpenhamn angående för-incheckning. Tänkte det kunde vara smidigt. Men i formuläret skulle jag behöva skriva in kontaktuppgifter till min sambo som ska vistas där med mig så jag skippade det. Tänker det är enklare att bara langa upp passen där istället för att fylla i alla uppgifter. Har aldrig varit med om att förinchecka båda. Har ni?
Blev ett besök i Gdansk under semestern, oerhört trevlig stad endast en knapp timmes flygtid från Stockholm! Aldrig turistat i Polen innan men är på det hela taget mycket nöjd. Var en aningens varmt för stadsturism vissa dagar, så resmålet lämpar sig nog bäst på våren eller sensommaren. Är man mer av sola & bada typen så ligger strandstaden Sopot bara en kvart bort med biltur. Boende, mat & dryck är klart prisvärt. Så har ni brist på ideér vart ni ska styra kosan på nästa resa, så rekommenderar jag varmt Polen i allmänhet och Gdansk i synnerhet.
Det finns chromecast på hotellet i köpenhamn, men alla streamingtjänster är väl geolocked och den går väl på chromecastens ip så man inte kan vpna?
Testa, vet att vissa svenska streamingtjänster tillåter streaming inom EU. Sedan så finns det EU lag gällande geoblocking, finns att läsa t.ex. här EU Parliament bans geoblocking, exempts Netflix and other streaming services | DW | 07.02.2018
Second hand i Köpenhamn hittills är riktigt dålig. Mest slitna kläder. Det kanske är som i Helsingfors att det är loppisar som gäller?
Danskarna är väl kanske inte lika bortskämda som oss svenskar och använder kanske sina kläder tills de är slut...