Fråga: Roota sgs2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Osyx, 16 okt 2011.

1. Osyx

Osyx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8
    Telefon 3:
    OnePlus 8 Pro
    Är det värt att göra det och installera nya ROMs? Finns det några problem man kan få?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Beror på vad du vill göra. I stock så är numera 2.3.x väldigt mycket mer användbar än tidigare.
    Men en bra rom kan var bättre på det mesta med bättre batteritid, hastighet, tweakningspotential (överklockning), möjlighet till reklmblockering på en djupare nivå, equalizer på "systemnivå" som kan användas i alla appar mm.

Det kan uppstå problem med instabila Rommar. Men jag fick också problem efter att updaterat till standard 2.3.5 via Kies. Gjorde inte en factory reset innan(litade tyvärr blint på att samsung hade släppt något som bara var att uppdatera utan reset).

Fast det går alltid att återgå om det skulle strula.
    Det bästa är att om du gör en rootning först så behåller du alla dina appar och deras inställningar så att du lugnt kan backa upp allt med titanium backup (som kräver root) innan du lägger in en ny rom.
    Och med root så kan du också via Titanium freeza market så att den inte uppdaterar. Dvs om du hatar nya marketen så kan du se till att den gamla ligger instllerard och inte uppdateras omdedelbart.
    Så enbart genom root får du en hel del fördelar!

Osyx gillar detta.