S-off

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av inact_0030, 5 feb 2011.

1. inact_0030

inact_0030 Guest

Har någon framgångsrikt kört Alpharev r1.80 för att få full root (s-off) på stock rom 2.29.405.5 rootad med unrevoked 3.32?
    Unrevoked ger ju bara s-off på amerikanska Desire (BravoC) eftersom den försöker installera unrevoked forever och den funkar inte med Desire GSM.
    Eller måste man RUUa in en tidigare rom. Alpharevs upphovsmän avråder ju från att köra utilen på custom rommar.

2. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

S-OFF har inget med ditt ROM att göra.
    Det lättasta sättet är att använda usb-metoden som beskrivs här

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag citerar från AlphaRevs hemsida:
    "Requirements:
    The only requirement right now is that the ROM you're running is rooted.
    As techniques such as 'data2ext' have been popping up, these might disturb our finely-tuned flashing process.
    Please revert to a rooted stock ROM if possible. Your /data partition is used for temporary storage of important files."
    Jag vet inte om detta gäller alla custom rom, men uppmaningen tycks ju finnas där för säkerhets skull i alla fall.

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Du läser inte ordentligt... dom säger att dom rekommenderar en ROOTAD stock rom och att du inte ska ha d2ext script. Kör du in en ruu blir du orootad.

5. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Madeli, vad körde du för rom då?

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Ja, jag är ju inte HELT dum i huvet, jag fattar väl att jag måste roota efter RUU, men så du har inga svar på min fråga då alltså.
    Det vore bra om ni, som DreamHawk frågar efter, talade om vad ni själva hade för rom när ni s-offade....

Last edited by a moderator: 6 feb 2011
  7. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det finns stock rom att flasha in, du måste inte köra en ruu

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag vet det, men jag upplever det inte som något besvär att köra en ruu och därefter roota den. Det tar bara några minuter. Jag har gjort det flera gånger.
    Jag är inte intresserad av att flasha in rommar som andra har kokat ihop eller strippat ner :D
    Hellre kör jag in en releasad ruu, jag är bara ute efter full root på HTCs senaste system, inte att flasha custom rommar.

Problemet med alpharevs s-off är ju att den flashar en helt ny HBOOT och om det misslyckas kan man ju stå där med en tegelsten :eek:
    Jag har sökt i många forum och bara hittills hört folk som har använd stock 2.29.405.2 (eller äldre) rootad vid s-offning med Alpharev r1.80.

9. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag minns inte vilken rom jag hade när jag s-offade. Var ett tag sen nu... men jag antar att det var mcr eller leedroid.... var ju dom jag körde mest då ;)

Varför kör du inte bara in en rootad sense rom? Finns på XDA. Sen är det alltid en risk när man håller på med mobilen. Om du är rädd att förstöra den så tycker jag att du ska vänta. Får jag fråga varför du vill ha s-off?

10. inact_0030

inact_0030 Guest

Du läser inte ordentligt.... jag kör en rootad sense rom. ;)
    Titta till vänster! Det är HTCs senaste officiella för Desire.
    Som sagt vill jag ha full root, alltså full tillgång till mitt system, r/w även på nand.
    Men som sagt jag vill inte köra hemkokta rommar. Om jag skall ändra något i systemet vill jag göra detta själv. Jag vet inte hur jag skall förklare detta ytterligare så att du skall förstå.

11. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag fattar inte vad du vill.... om du har en rootad stock rom, vill ha s-off, .... sätt i gång då? Vad är det du vill ha svar på?

Du frågar här om man måste ruua in en tidigare rom..... nej, det behöver du inte!

Det finns inget som säger att du inte kommer bricka din mobil oavsett hur du gör. Det finns heller ingenting som säger att du kommer bricka din telefon. Det är en risk du får ta.

Anledningen till att jag frågar varför du vill ha s-off är för att jag undrar vad du vill göra med det. Är det värt risken? Det mesta går att göra utan s-off, fast det blir lite krångligare.

Jag har inte hört talas om någon som brickat sin mobil i s-off processen hittills. Det viktigaste är att du inte får strömavbrott, att du inte sliter ut sladden medans det håller på. Jag har s-offat 2 mobiler och det tar ca 5 min, sen klart. Inga som helst problem. Men alpharev måste ju lägga ut en varning för OM något går fel så är det inte deras ansvar. Allt kan hända...

Aja... jag försöker verkligen hjälpa till, men jag fattar inte vad du vill ha hjälp med när du säger att du fattar allt?

12. inact_0030

inact_0030 Guest

Och vad jag inte kan fatta är varför du över huvud taget lägger dig i detta när du inte har något svar på den första, mycket enkla frågan i mitt första inlägg i tråden. Allt du har skrivit är helt ovidkommande i samband med den frågan!
    Du behöver inte bli irriterad för att du inte kan svara, låt bara bli! :D

13. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Oj, vad irriterad jag är... ber hemskt mycket om ursäkt för att mina svar inte var vad du ville ha. Och nä, jag ska inte lägga mig i då... lycka till!

*suckar djupt*

14. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du har två val.

1. Antingen Ruu. + root.
    2. En helt vanlig stock sense rom, från xda, med redan rootaccess.

Du får exakt exakt samma resultat.
    Det finns nämligen en tråd på xda, där det finns en helt original rom för desire. Enda skillnaden mot den och ruu, är att den är redan rootad.

Antingen flashar du den, och tar den korta vägen.

Eller den långa, flasha ruu. Sen roota.

Ditt val,samma resultat

Sent from my HTC Desire using Tapatalk