Mig veterligen funkar det inte på våran mjukvara, tror du måste gå över på annan CSC för att det skall funka.
Jag har bytt CSC från EUX till THL och det gav just möjlighet att spela in de vanliga samtal (men inte de samtal som man har via olika slags messengers).
Det fungerar att spela in pågående samtal genom att du väljer och trycker på "skärminspelning" i menyn högst upp och har högtalaren på under samtalet. Då spelas både skärmen och ljudet in + din egen, med bra kvalité. Har inte fått det att fungera på något annat sätt (med någon app) men på detta sätt går det utmärkt. Har en A55 men borde fungera på samtliga Samung.
Finns en del inställningar så nåt är kanske missat? Svep ner för att öppna Snabbinställningar. Håll in "Skärminspelning"-ikonen. Välj "Ljud" och välj t.ex. "Media och mikrofon". Starta om inspelningen. Eller - Tillåtelse för mikrofon saknas Om du spelar in med mikrofon och den inte hörs: Gå till: Inställningar > Appar > Skärminspelare > Behörigheter Kontrollera att Mikrofon är tillåten.
första är rätt den spelar in ljudet om man spelar bara in skärmen men den är tyst om man försöker spela in samtal andra stämmer oxå Skärminspelaren heter Samsung capture under behörigheter finns det Aviseringar, Kamera och Mikrofon
Hmm konstigt. På min så spelas samtalet in med klart ljud från både mig och den jag talar med, via mobilens högtalare. Och sedan sparas det som en vanlig video, inkl. ljud. Gissar på att något behöver "godkännas" ändå. Har du gjort den här inställningen? View: https://youtu.be/Pgm30FPNGKE
Går det inte att spela in något ljud alls från någon app, som youtube? Eller är det tyst där med? På min lur kan spela in pågående app-uppspelning - med ljud - från bland annat Youtube, X och appen SVT Nyheter, etc. Har fortfarande Android 14. Det borde ju inte vara annan "safety and legal reasons" på er än på min tänker jag?!
I denna tråd: Galaxy Z Fold 7 - allmänt Sjukt hur länge vi med S25 serien får vänta. Jag väntar fortfarande på att Samsung ska rulla ut funktionen.
Som jag rapporterade här tidigare så fick jag samtals inspelning funka redan i april. Med PC tog det 10 minuter för det hela processen att implementera. Har extremt behov på jobbet att spela in vad kunden beställer o s v.