Problem: Samtalsljud

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av RATiNG, 20 mar 2012.

1. RATiNG

RATiNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej.

Är det bara jag som har problem med samtalsljudet? Låter som folk sitter i en burk när jag pratar med dom. Spelar ingen roll om jag sänker blir lika ändå. Oerhört irriterande när man inte kan höra vad folk säger.

Någon mer med liknande problem?

Last edited: 20 mar 2012
  2. arremannen

arremannen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem.... Vare sig det är vanliga samtal eller viber (viber är värre samt tappar konvention för ofta )

3. arremannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du problemet med hörlurar /handsfree eller i alla lägen ? Mitt ljud upplevs (vid samtal ) lågt och max volymen se kass.

4. RATiNG

RATiNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Så nu har jag varit tillbaka i affären jag köpte mobilen i. De kommer att DOA den och jag kommer få en ny när den väl finns på lager igen. Känner en som jobbar i butiken. Han ringde upp Samsung och fick bekräftat dom felen jag har på min mobil.

Dvs:
    Dålig batteritid
    Tappar mottagning
    Burkljud i samtal

Samsung berättade även att en uppdatering för dessa fel ska komma. Dock visste dom inte när.

Får iallafall hoppas att min nya mobil funkar bättre :)

5. arremannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

batteritiden vettefan om de kan ordna till med en fix... däremot är min DoA tid ute (7 dagar) så blir väl o hoppas på att det kommer en fix som kommer snart annars kommer deras serviceverkstad ha fullt upp en bra tid framöver kan jag säga ..

6. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Skulle vara 14 dagar enligt tråden om tappad mottagning. Jag tänkte försöka hinna in imorgon för att ha ryggen fri ifall det inte kommer någon fix... är det sju dagar är jag också körd :/

7. RATiNG

RATiNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kan nämna att jag köpte min mobil tis den 13e. Var inga problem för mig att få den DoA.

8. F5:ad

F5:ad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag tyckte också att min lät lite burkigt vid samtal (dock inte via headset, där lät det bra).
    Laddade egentligen ned en app för att förbättra ljudet då jag lyssnar på musik - vilket den fixade - men det fina är att denna app även har klart förbättrat det vanliga samtalsljudet!
    Låter riktigt bra nu :)
    Testa, appen är gratis... Equalizer https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroidapps.equalizer&hl=sv

9. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Vad kör du för inställning för att förbättra samtalsljudet?

10. arremannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grejen är att mitt problem är främst med samtal via skype/viber/tango etc... man märker det även vid vanliga samtal speciellt om du har musik på och sen ringer ett samtal, då hör du direkt i hörlurarna hur ljudet går från klart (vid musik) till lägre och burkigt när väl signalerna går och personen svarar. Speciellt märks detta de första 1-2 sekunderna när samtalet avslutas och musiken kommer igång igen (då har även musiken dåligt ljud och är lågt/burkigt). Känns som telefonen blockar nånting med viber eller skype. Ska testa ditt tips, thnx!

11. F5:ad

F5:ad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Inga alls, vanilla... Appen funkar strålande.
    Kanske finns det än bättre då jag inte testat alla.. jag har de headset som följde med mobilen. Tänker köpa bättre snart, kan återkomma med hur jag upplever det med bättre lurar om intresse.
    Det handlar ju om UPPLEVELSEN, jag kan inte mäta om det faktiskt blivit bättre - var och en får testa om om det låter bättre - men för min del låter det betydligt bättre :)