Samtalsstrul!?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av donny, 10 jun 2010.

1. donny

donny Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min X10 Mini nu snart en vecka. Nu bara för två dagar sedan när jag skulle ringa ett samtal så tog det en evighet att koppla upp samtalet, försökte igen och då blev det nedkopplat. Efter många försök och en hel del svordomar fick jag igenom samtalet och det funkar bra i ca 2 min sen börjar det bli störningar och rösten på personen jag talar med blir förvrängd för att sedan bli helt ohörbar. Tänkte då att detta måste ju vara ett fel hos motparten och så testade jag att ringa mitt talsvar, det funkade alldeles utmärkt de första trettio sekunderna sedan började det bli förvrängt för att sedan försvinna helt...

Vad i helvete är det som händer? Någon som upplevt något liknande?:mad:

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Låter nästan som driftsstörningar i nätet. Har du kollat med din operatör eller testat en annan telefon med samma simkort ?

3. donny

donny Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja jag trodde också det först. Testade dock att ringa samma person med en annan mobil och annat kort, dock så var det samma operatör och då var det inga som helst problem. Så jag tror nog att felet ligger i mobilen. Har nu "återställt" mobilen eftersom det kanske var någon app eller så som hade ställt till det och nu verkar det fungera... Får väl se om en vecka igen.

4. Jee_

Jee_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft problem med att det tar tid innan det kommer någon signal. Någon gång kom det bara ett pip och inget mer :S