SATS

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av PhR34k, 29 mar 2010.

1. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Ett program kanske för att kolla upp schema för grupp träning i de olika anläggningar?

2. pdais97

pdais97 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

+1
    Hade varit grymt om man även kunde boka och se sina bokningar.

Om inte annat får man väl sätta sig in i hur man programmerar till android för att få ihop något...

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har försökt mig på att göra en passboknings-app för Sportlife nån gång, men deras onlinebokning är verkligen sämst, så jag lade ner det, eller lade det på is, åtminstone :)

Hoppas SATS system är bättre. Och hoppas att fler och fler företag får upp ögonen för hur mkt gratis-arbete de kan få gjort om de bara släpper ett API så att man slipper krångla :D

Men en generell lösning för att visa och boka pass på olika siter vore helt grymt.

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag surfade bara till sats och kollade på URL:erna, och de är inte direkt gjorda för att accessas från andra program. T.ex heter Odenplan:
    http://www.sats.com/se/start/Hitta-ditt-center/Odenplan/

.. och det är ju bra, men om man vill ha schemat för Odenplan skall man till:
    http://www.sats.com/se/start/1-Traning/Center-schedules/?centerID=511&selectedActivityGroupKey=1

Om man sedan vill byta vecka så ändras inte url:en, utan man gör istället en post (kollade inte hur den såg ut, men kan tänka mig att den inte är så bra den heller)

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Går man till förstasidan och tittar igenom HTML koden så går det ganska så lätt att hitta en lista med alla center och dess idnummer vilket skulle göra att man lätt kan räkna ut url:en för schemar för de olika center.

Schema för V15, globen (id=504) är:
    http://booking.sats.com/eclub2-clie...nterIds=504&countryId=SE&selectedWeek=15,2010
    Lusläser man htmlkoden för veckan så är det inte en post utan en get.

Visst, det är aldrig optimalt att behöva parsa en massa html, men inte omöjligt ;)

Last edited: 30 mar 2010
  6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den andra länken du skickar till är ju inframead. Det är därför du inte ser att adressen byts när du bläddrar i schemat etc, men det gör den i själva verket. Ramen med schemat ser ut såhär:
    http://booking.sats.com/eclub2-client-web/WeekSchedule.do?selectedCenterIds=511&countryId=SE

... och listan med CenterId kan man ju lägga in som en resurs, eller hämta genom att parsa koden till select-listan.

På rak arm verkar det här smidigare än ditot för Sportlife, men för egen del är det mest bokning jag är intresserad, och då blir det ju alltid ett större projekt hur man än vrider och vänder på det.

7. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Tackar JDS och yrara. Kollade som sagt inte vidare noga. :)

Att parsa html är inget problem så länge som de sällan uppdaterar formatet på sajten.

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Så nu när jag och yrara löst alla problemen så är det bara den lilla detaljen att implementera kvar ;).

Själv känner jag tyvärr att jag inte riktigt har tid just nu men någon annan kanske känner sig manad?

9. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Verkar vara ett relativt litet projekt (om man utesluter att boka/avboka pass). Jag är dock lite upptagen med live wallpapers just nu.

10. magpern

magpern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SATS app finns

Hittade här (idag) önskemål om SATS app till android.

Jag har gjort en som jag släppte på market i början av januari 2011, med större uppgradering i februari 2011.

Länk till appen