Hej, tappade min Samsung Galaxy S2 LTE i marken och lämnade in den för reparation. Tog givetvis ut SD-kortet och stoppade in den i en Sony Ericsson Xperia mini pro och ser att kortet har wipats. Ska det verkligen vara så när man stoppar in kortet i en annan Androidlur? Har gjort det en gång tidigare men då hade jag alla bilder kvar. Nu är det en massa systemfiler för Sony Ericsson på mitt SD-kort. Lösning eller är det kört? Kan meddela att jag provade föra över alla filer från S2an med minneskortet i men skärmen var ju helt svart så jag kunde inte trycka mig fram till att tillåta USB överföring. Läste någonstans att man kunde komma åt filerna om man tog ut batteriet ur mobilen med SD-kortet i och kopplade in USB. Mobilen vibrerade bara med jämna mellanrum och jag kom inte åt någonting. Kan den ha wipats i den processen?
jag gjorde samma sak för några veckor tappade mobilen i marken dock så tog inte mobilen skada och allt verkade oki...efter några dagar så slutade SD kortet att fungera fick upp meddelandet att filerna va skrivskyddade det fungerade dock att sätta in SD kortet i en minneskortsläsare och koppla in i datorn så jag kunde lägga över filerna till datorn dock så sa datorn oxå ifrån att något va fel på kortet och ville formatera om det och det gjorde jag oxå men samma fel skrivskydd återkom slutade med att jag köpte ett nytt SD kort istället en fråga oxå som kanske någon har svaret på är SD kort stötkänsliga?