Seg webbTV

Diskussion i 'Samsung' startad av tekniktant, 7 apr 2012.

1. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Svt via webben kan fungera om man ställer ner kvaliteten men t ex TV4 eller Aftonbladets webbTV går så seg så det är mest stillbilder som möjligen byter nån gång.

Har kollat hadtigheten med Bredbandskollen och den är ca 20 Mbit/s vilket väl borde räcka. Fungerar ju bra på mobilerna (SE xperia arc och ZTE Blade) så vad är det som gör att det inte fungerar på Tabben? Några tips eller goda råd som kan få det att fungera bättre för det kan väl inte vara meningen att det ska vara så här.

Speciellt eftersom man fick med TV4 Play Premium i några månader vid köpet så borde det väl vara möjligt att titta på TV 4 även på plattan.

Och appen fungerar inte alls. Då blir det bara felmeddelande.

Bifogade filer:

2. Marunga

Marunga Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem

Jag har samma problem: när jag tittar på SvtPlay hackar bilden och ligger efter ljudet. Internetuppkopplingen är bra. Att byta webläsare verkar inte göra någon skillnad.
    Någon som har haft samma problem och hittat en lösning på det?

3. Actt

Actt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Svtplay och Kanal5 play funkar kanon tv4 play e buggig kör ics 4.0.4

Skickat från min GT-P7320 via Tapatalk 2

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Med gingerbread så är det gruvligt trögt ja så man får väl hoppas på att ICS grejar det.

Sgs3 via Tapatalk

5. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det borde fungera, tycker jag. Jag har en GT-7510 med HC 3.2 och för mig funkar det att kolla på SVTPlay i högsta kvalitet på webben, och på TV4 både på webben och i deras app. Jag har bra flyt hela tiden.

SVTPlay-appen använder jag inte. Om jag minns rätt, så var kvaliteten sunkig och det fanns rekommendationer här om att man skulle kolla på webben istället.

Jag vet inte vad det kan bero på att det funkar för mig men inte för en del andra. Har inte gjort något speciellt med plattan, bara uppgraderat den från 3.1 till 3.2 (stock) och sitter på en fast lina här hemma. Men det ska alltså gå att köra TVPlay på våra tabbar.

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    För min del med 3.2 så går SVTplay bra, ja lite mek behövs ibland för att få det att snurra men oftast så funkar det.

AB webtv däremot är totalt hopplöst, då får man tyvärr ta frugans Ipad2 än fast det bär emot ;-)

Sgs3 via Tapatalk

7. Marunga

Marunga Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När det gäller andra streamingtjänster, Netflix exempelvis, flyter det jättebra. Så man kanske kan misstänka att det är flashplayer det hänger på? Adobe har väl dock ingen officiell uppdatering man kan slänga in va?
    Nej, det kanske bara blir att hoppas på att alla problem försvinner med ICS...