Hej, Jag sitter med en Samsung S22 idag som jag är jättenöjd med storleksmässigt och kapacitetsmässigt. Är varken superfotograf eller gamer så på många sätt är jag nöjd med den, är det brister är batteriet. Jag undrar om vilken telefon kan vara motsvarig denna i storlek men ändå bra nog med batteritid? är det Zenphone som gäller då?
Eller kanske S23 om du är nöjd med Samsung, S23 kör Snapdragon i stället för Exynos och har betydligt bättre batteritid.
Tanken har slagit mig, vore nice och testa nåt annat än samsung annars också, haft det i evigheter. S24an verkar ha fått större batteri såg jag?
Jag kan rekommendera S23, extremt komplett telefon som dessutom är riktigt bra byggd och en design som kommer stå sig. Annars hade jag spanat lite på S24 framöver för lite långsiktiga recensioner kring processorn och batteriförbrukning mm.
Jag hade också slagit ett öga på S24an, även om den har Exynos verkar den så här långt lovande (dock är det bra att ge det lite tid för just batteritesterna, borde komma omdömen från användare snart). Utöver lite högre batterikapacitet (4000 mAh) så har den också en bättre skärm som flimrar mindre (480Hz) och som har stöd för att gå mellan 1-120Hz (tidigare kunde inte gå lägre än 48Hz om jag inte minns fel). Ljusstyrkan har också ökat från max 1700 nits till 2600 nits, men sedan reflekterar den också mindre ljus, så kontrasten är bättre.
Säger Zenfone har ägt 8/9 och 10 . 10 an har greppvänlig baksida med och ett stort batteri med i kompakt format
Blev mer tveksamt till Asus Zenfone: klart sämre mjukvarusupport med buggar som inte fixas. Och nu har de låst bootloadern så ingen root längre. Synd, gillade formatet