Nu kan du fjärrstyra din windows maskin och faktiskt se vad du gör på skärmen. Har själv testat det och det fungerar skitbra Saxat från engadget: http://www.splashtop.com/ Kostar $4.99 för appen och sen laddar du ner serverdelen från deras hemsida. *Edit* Splashtop Remote Seamlessly Connects Any Computing Device – Now Adding Support for Android and Windows Now anyone with a tablet or a smartphone, regardless of operating system, can access their PC content, media and applications from anywhere
Du måste nog ange routerns IP-adress som den har ut mot operatören, samt gå in och mecka i routern och göra en port forward till den dator som ska fjärrstyras. Eventuellt måste någon brandväggsport också öppnas.
Har använt Splashtop ett tag nu, och jag måste säga att den är föredömligt enkel att använda. För att styra dina datorer "utifrån" kan man enkelt para ihop enheterna med ditt gmail-konto. Från och med den senaste uppdateringen kan man även använda WoL, men det har jag inte fått till än. Någon som vet hur man gör?
Skulle faktiskt också rekommendera Teamviewer. Gratis och väldigt enkelt att sätta upp, bara att installera sen fungerar det remote. Då slipper man allt krångel med portforwarding osv om man inte vill göra sånt
Tack för tipset, men Splashtop fungerar alldeles utmärkt och som jag skrev; man behöver inte bråka med portforwarding då man parar sina enheter med sitt gmail-konto. Det är bara WoL som jag inte får till (som visserligen kräver portforwarding men det är inte det som är problemet!