Laddade min blade hela natten, och plockade ur den ut laddaren kl 7 imorse. nu, när jag knappt använt den är den nere på 28!!! % 6h senare. har bara haft 3g igång. har lagt in rom, jellyfish, nr 2 eller 3, och hade inte 100% när jag la in. testade då batteritricket efter det, men ingen skillnad. Så här kan det inte alls ska vara?
Jag har samma problem. Kör RLS5 av JJ nu, men jag hade problemen redan med RLS3b. Tyvärr tror jag problemen började i mitt fall när jag körde batteritricket, för innan dess var min batteritid helt ok (men mycket vill ha mer...).
Jag tycker att jag fått bra mycke mer batteri tid med de senare rellarna av jellyfish. Kan använda den hur mycket som helst o laddar var annan dag Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
står att telefonens viloläge har förbrukat 45 % och "telefoenen är inaktiv" 42%, ska det verkligen vara så? vad har ni andra?
Har samma problem som dig, fast kanske inte lika extremt. När jag hade Jellyfish drog den cirka 23% batteri under en 7h sömn, medan med modacos custom froyo har min telefon nu dratt 23% efter ett dygn, då har jag ringt flertalet korta samtal, spelat och surfat lite.
Det hjälper ju förstås inte mot sådana här enorma "batteriläckor", men jag såg att GPS var påslaget som standard i JJ. Den kan ju vara värt att slå av.
Min har gått ifrån 100% inleds till 69% nu och då Har jag ringt en del och surfat bra mycket via wifi Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
har haft min levande i 2 dygn nu . kör bara med dataanslutning när jag behöver samt stänger av wifi o gps när jag inte använder dom..spelat massa arga fåglar,smsat,tagit foton,ringt ca 50 samtal,tittat på youtube ca 1 timma. nu sitter jag med 365 kvar på batteriet...har haft den som larmklocka 2 morgonar också.och påslagen fast i flygplansläge över natten.. kan knappast säga att jag har ont om batteritid..körde batteritricket med en gång jag fick den..laddade fullt ca 10 timmar första gången sedan batteritricket..