Sitter här men min o min brors iphone4 och jämför. Vi har båda Telia och streamar från svtplay samma program. Panama....och vilken skillnad, iphonen flyter o min hackar som skam! Vad är skillnaden? Vad kan jag göra för att det skall flyta. På min står det att det är svag signal, men va fasen, sitter ju på samma ställe. Är det så att htc är svagare på att ta emot signal? Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Är ju mycket möjligt att din har sämre mottagning än Iphonen, att han kanske har 3G mottagning medans du kanske bara får edge, bör ni ju i & för sig se. SVT play ska inte vara några problem annars, om mottagningen är bra alltså.
Återigen samma funderingar, har nu fått en iphone 4 som jobbtrlefon där iphonen har betydligt bättre bild samt mycket bättre flyt i svtplay än min z:a. Vad beror det på? Appen bättre optimerad för iphonen? Snabbare överlag? Skall tilläggas att jag föredrar min htc men blir besviken över att det är så stor skillnad mot dessa...är detta en anledning till att roota? Testet gjordes med wifi här hemma bör tilläggas... Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Förstår att någon måste vara bäst, men ibland är det helt osebart med min z. På wifi bör ju det fungera klanderfritt... Jag har testat panama och xgames på svtplay. Sent from my HTC Vision using Tapatalk
På min Z drar mediaserver ca 30-40% cpu när den spelar upp xgames. Jag vet att svts mobila sida anpassar videoströmmarna till vilken enhet man har, vilket gör att de kan förmodligen servera en helt annan videofil till iphonen jämfört med en android. Det vore intressant att försöka ladda ner filerna och jämföra dem, för den jag får har påtagligt låg framerate och ganska dålig upplösning. Eftersom de serveras via RTSP:// så blir det lite svårt att ladda ner det, men jag får följande version på min telefon: *-mp4-a-v1.mp4 Medans med Chrome på datorn får jag: *-3gp-c-v1.3gp Där blir det ganska tydligt att de anpassar strömmarna efter enhet. Vore intressant att veta vad iphone4 får.
Intressant....kan det vara så att z egentligen klarar av en bättre strömning än vad den blir tilldelad? Eller vad är det som styr? Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Jag kan tänka mig att de använder sig av user-agent identifiering för att välja rätt ström. Som sagt, det vore intressant att få veta vad du får för länk när du surfar in med en iphone4 (eller om du spoofar samma user-agent i din browser på nåt sätt).