Som säkert flera har uppmärksammat förut så lider ju vissas nexus s av dålig wifi mottagning. finns det någon lösning på detta problem och i sådant fall vart. tacksam för svar då min wifi suger
Håller med, har faktiskt riktigt bra mottagning. Ligger o solar på en gräsmatta kanske 80m från huset, BGN-routern står bakom kanske 80cm betong/tegel (kraftigt påbyggd lägenhetsvägg) och har ändå mottagning nog att surfa.
Har oxå problem med wifin, funkar bra på nätverket hemma men när jag ska använda öppna nätverk (på hotel t ex) så har bara 1 av 20 funkat.
Tar upp frågan men lite annat spår. Tycker min wifi trots bra mottagning tappar/slutar fungera väl ofta. Får starta om och bråka med den innan den hoppar igång igen. Någon mer som har så? Är det en del av det "dåliga" med NS wifi? Ska prova uppdatera router också. /Anders
Har liknande problem. I en tråd på googles forum, där liknande problem dryftades, visade sig många ha Netgears wndr3700...
Tack för tips, har en zyxel och ska kolla om den också omnämns. Har du möjligen länken eller är det lätt att hitta rätt forum? /Anders