Sverige release?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Simpo, 12 jan 2010.

1. Simpo

Simpo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har följt släppet av Nexus One och läst mig till all info från alla möjliga artiklar, recensioner och forum. Något som inte verkar gå att hitta är ett releasedatum för Sverige/övriga Europa. Någon som vet något? Annars får jag väl sitta i det tysta och vänta på att Google viskar något...

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det har ryktats om våren 2010..

3. Simpo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråkigt bara att "våren" är så obestämt, antar att man får vänta och se bara. :)

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja tyvärr är det så... N1 kommer säkert vara utdaterad när den väl kommer till Svea.. :)

5. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Våren here we come:D

6. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker Google har skött detta helt jävla uselt. Dom gör i princip samma misstag som Apple gjorde när iPhone kom. Att dom väljer släppa telefonen i vissa länder kan jag köpa men i och med att man bara kan handla från deras site så försvinner ju möjligheten att exempelvis köpa den från en engelsk internetbutik.

7. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Visst är det trist, men det behöver inte betyda ett skvatt negativt i längden för Google. iPhone har ju trots hanteringen i starten gått ganska bra i Sverige...

8. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

När dom väl fått igång rutinerna för att sälja till de flesta länder så kommer det gå smidigare senare med deras nästa telefoner. :) Väljer att se positivt på det.

9. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mjo, fast hittills har de ju inte ens fått igång rutinen för betal-Market? Så när får de till det här?

10. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jo, jag vet, så risken är att det tar rätt lång tid.

11. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad är problemet liksom? De skickar ju skiten via post ändå. Kan de inte tillverka tillräckligt många? Känns trist att den finns ute och folk använder sen blä, kommer den hit 6 månader efter och då känns den halvgammal redan (byter varje år).

12. Simpo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dem gör väl samma sak som Apple gör med alla sina produkter, skapar en efterfrågan innan de släpper några få i taget. Jag kommer att vänta med spänning, sen får jag fundera över ett köp när den väl släpps.

13. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I så fall skulle de väl annonserat den 6 månader innan som apple gjorde... Nu släpptes den jävligt snabbt i dessa utvalda länder.

För mig fungerar det tvärt om. Hade den funnits till salu här så hade jag köpt en. Nu ruttnar jag för att telefonen kommer att kännas gammal när den väl landar här någon gång i maj/juni.

14. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle ni köpa den i Sverige?

Ni som vill ha den i Sverige, vad är anledningen till att ni inte importerar själva, eller köper av någon på exempelvis blocket? Är det priset som skrämmer, eller vill ni ha den på avbetalning? Vill ni ha ett svenskt kvitto?

Priset i Sverige blir antagligen ganska saftigt även det, minst 5000 till kund skulle jag tro ($530 = 3900 (ungefär) + 25% moms). Sen ska den ju skeppas till Sverige också, antingen från USA med FedEx eller av Google till Europa för distribution.

Jag tycker det är synd att det står att telefonen kostar "ungefär 3800" i svensk media. Endast ytterst få platser i USA har ingen sales tax eller motsvarande. Min telefon kostade $581 här i vänster-kalifornien. Det är inte ett obetydligt påslag.

15. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Mh att tro den går på 3800 är idiotiskt. Fick betala 560$ för min här i MD. Dollarn är låg nu för sverige+ att våran moms är 25%. Skulle nog gissa på att den kmr gå på runt 5k senare i Sverige.

16. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är "mecket" som gör att jag inte orkar. Trixa med proxy och fula sig osv. Orkar inte med sånt och sen får man hem en gammal avänd lur som någon här fick med simkort i osv. Vad gör man då eller om något går sönder? Att returnera något lär vara jobbigt så in i helvete.

17. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ytterligare ett skäl till att folk vill kunna köpa den lokalt här i Sverige är förstås att de vill få telefonen subventionerad av en svensk mobiloperatör. Inte alla är intresserade av att pynta 5k+ rakt av, utan vill hellre ha en abonnemangslösning.

18. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Barilla:

Och hur mycket är du villig att betala för en unboxed rakt av i Sverige? Kanske har en över...

19. Simpo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner lite på samma sätt, kanske fixar det om någon vecka ändå. Kliar i fingrarna som sagt...

20. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak gäller dig Simpo, kanske har en över...

Allmän fråga, finns det inget köp/sälj här på Swedroid? Är det ok att posta som egen tråd?