Tack så mycket för att lagga sönder alla spel. Jag trodde 2.2 skulle hjälpa?! Varendaste spel laggar så hårt att det inte går att spela..
det beror nog mer på mobilens preocessor, har en x10 2.1 och mega jump som e ett hyffsat stort spel laggar knappt. Du har ju zte blade ser jag, kanske har en sämre processor eftersom den faktist är ca 3000 kr billigare
Jo det är nog telefonen snarare än Froyo. Tråden borde heta "Tack ZTE Blade!" istället för det du döpt den till
Mjukvara kan aldrig göra något mycket bättre om hårdvaran är begränsad. Det vore ungefär som om en bil blev snabbare om du bytte ut stolarna.
Daniel, tja.. vissa bilar blir snabbare av att man "uppgraderar" ECU:n, i både telefoner och bilar finns en del och hämta ibland. I TS fall tror jag att det är minnet som börjat ta slut. Kanske lite för många widgets i bakgrunden som ligger och tar plats. Så var det i alla fall i min gamla magic, jag fick ta bort alla widgets för att ha en dräglig telefon med 2.2, men så fort jag kom under en viss gräns så blev telefonen "snabb" igen.
Iallafall blev spelen sämre med FroYo, så är det! Det flöt på som bara den och nu när froyo installerades så laggar de så att man inte kan spela det ordentligt..
Har tyvärr ingen aning om hur man gör det.. Och nämn gärna några fler saker som talar för varför jag ska ladda ner den, hellre fixar jag Gingerbread..
Jag har inte provat officiel 2.2 men på cm7 så flyter de flesta spel på bra. Och cm7 är gingerbread i vanila form! (det finns lite extra funktioner dock)
Fick aldrig några nackdelar då jag uppdaterade från 2.1 till 2.2 (på den tiden var det tom JJ3 man skaffade) - sen efter en uppdatering till 2.3 så funkar det kanon.
Det kan väl kanske vara så att du helt enkelt för många program i makapären Sent from my X10i using Tapatalk
Du kan ju klocka upp bladen och ändra minneshanteringen för att få förbättrad spelupplevelse. Läs på lite under blade forumet så kommer du snart kunna förbättra din telefons prestanda. Fast det kommer inte bli helt smidigt oavsett hur du gör. Blade är ju en budget-telefon