Tålamod?!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hussseein, 2 aug 2010.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Eh?

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har tyvärr ingen som har en Android-telefon som jag kan få tag på just nu, men TTFF ligger på 20s när jag testade ute. Jag körde med den andra GPS-test applikationen (http://www.androlib.com/android.application.com-android-gpstest-qjx.aspx), körde "clear aiding data" innan. Eventuellt får jag tillbaka min Galaxy i7500 i veckan, men det blir inte mycket till jämförelse då jag inte kunnat använda GPSen ordentligt på den.

Med GPS Test som du länkade så går det ganska snabbt att få position, och 4-5 satelliter. 30m felmarginal gick den snabbt ned till, och 10m efter ett tag. Jag kör självklart utan hjälp av trådlösa nätverk.

3. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bästa testet är IMHO med my tracks. Ta en promenad med den och se om gps:en lever sitt eget liv, eller om du faktiskt får en verklighetsnära avbildning på kartan. För egen del så lyckas den hyfsat med att låsa 3-5 satelliter om jag är statisk, men så fort jag börjar röra mig så tappar den bort både mig och satelliterna (då hade jag telefonen i bröstfickan till en tunn skjorta).

Tyvärr verkar Samsungs support mycket för att "eskalera" problem, men så mycket mer hör man inte av dem. Förhoppningsvis ordnar det sig snart med en fix, jag ser hellre en stabil 2.1 innan jag får betatesta en 2.2-release som i slutänden måste fixas också.

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med. Väntar *tålmodigt* på en buggfixad 2.1.

2.2 får de gärna putsa på ordentligt innan de släpper den... vill inte vara med om samma skit igen med FroYo.

5. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Installera Launcherpro plus och telefonen känns snabbare eller är det bara min inbillning

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kollade gps.conf på min SE X10i och på den ser det lite annorlunda ut:

NTP_SERVER=xtra1.gpsonextra.net
    XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
    XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
    XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin

# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
    0=disable
    INTERMEDIATE_POS=0

# Accuracy threshold for intermediate positions
    # less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
    # ACCURACY_THRES=5000

# Wiper (wifi positioning), 1=enable, 0=disable
    # ENABLE_WIPER=1

#########################
    ##### AGPS server settings #####
    #########################

# FOR SUPL SUPPORT, set the following
    SUPL_HOST=supl.sonyericsson.com
    SUPL_PORT=7275

# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
    # C2K_HOST=c2k.pde.com or IP
    # C2K_PORT=1234

Jämfört med Samsungs gps.conf fil som bara innehåller nedan:

NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org
    XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
    XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
    XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin

Här kan man ju iaf. dra slutsatsen att någon a-gps inte används av Samsung om de nu inte löst det på något annat sätt...

Last edited: 3 aug 2010
  7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eh va ? Guess what

8. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

fast man får ju bättre abb till iphone samt surf på det 1 gb, ska du köpa till surf så lägg på 69 kr blir riktigt dyrt så iphone är billigare bara inse

9. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu snackar du i nattmössan Hussein, för det första det finns inga iP4 kvar på Tele2 webbshopp sen det billigaste abonnemang som dem visar nu är 289kr i månaden med 200kr förhöjd månadsavgift i 24 månader exklusive surftillägg.

Det blir då 4800kr som är ändå mer än som 3886kr för SGS, bara att inse att din matte är riktig rostig( jag menar suger ) kompissss ;)

10. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

iPhone verkar faktiskt vara aningen billigare, om man köper den på avbetalning från Tele2.

Den riktigt stora skillnaden är möjligheten att välja abonnemang.
    Med SGS är du tvingad till Kompis abonnemang i 24 mån.
    Med iPhone kan du välja Snackis 19, som är ruskigt billig.

Det beror förstås på vad man ringer för samtal, personligen ringer jag inte ofta till comviq och gärna korta samtal till vänners mobiler/långa till fasta nätet.

Med Snackis 19 kom jag undan med ~300kr i månaden. Nu när jag har Kompis ligger jag på ~600kr i månaden.

Kommer alltså skrota mitt kompiskort och skaffa mig ett Netto som är ännu bättre.

Edit:

För att klargöra, jag har inte räknat några fula "pott" abonnemang.
    Även om man bara betalar 3xxx för telefonen hamnar man på samma garanterade kostnad för abonnemanget, beroende på hur man använder telefonen så är det inte alls säkert att man tjänar något alls på detta. Man kanske rent av betalar det dubbla för telefonen helt i onödan.

11. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Vet inte hur ni funkar.
    Men jag köper en telefon jag känner att jag vill ha.
    Billigt eller dyrt visst finns det en smärtgräns.
    Men jag ogillar hela iphone grejen allt från svensk masshystery till inhyrda statister utanför butikerna (ja det stämmer)
    + alla fanboys.
    Sen att det finns fanboys till android är jag väl medveten om men skulle inte ens byta min gamla Magic mot en iphone 4.

Sen att det finns issues med telefonerna det är ju trist men tror de flesta buggar löser sig till froyo kommer.

12. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

HAHA så du påstår att de är okej att vissa får blackscreen i ca 20? det har inte min nokia 5800 så det kan vi inte säga är okej ! varför erbjuder ingen sgs billig med kompis bara ?

13. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Personligen struntar jag i priset, jag vill ha en grym android.
    Tyvärr är det jag söker nog ingen Samsungprodukt.
    Samsung har verkligen inte bättrat sig varken på support eller uppdateringar.

Ger Galaxyn en eller två månader till då den har sådan grym potential, annars blir det nog att spana in deras konkurrenter.

14. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med, grym potential, men ack så dålig mjukvara. Hoppas verkligen att 2.1 update kommer snart. Jag kan aldrig rekommendera denna till någon som står i köptankar med allt skit som nu är på den om de inte är beredda att lägga åtskilliga timmar på att bryta garantin på sin nyinköpta telefon för att ändå inte få problemen lösta.

15. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Håller med jag också. Får samsung inte ordning på allt skit med SGSn så kommer en likvärdig produkt från HTC se väldigt lockande ut. :(
    Vore ju en synd och skam för jag älskar ju skärmen och gillar dessutom touchwis. Sense är ju å andra sidan inte dumt det heller, så fixar dom att sno några Super-AMOLED-skärmar till någon värsting över hos HTC så är nog saken biff...

16. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du luktar troll på långa vägar, kompisss.... Behöll din Nokia då och sluta trolla här om inte du har något vettigt att komma med ;)

17. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Haha vadå troll ? var och kände på galaxy s nu på elgiganten. Försökte övertyga min bror om att den var skit bra. Men skämde fan ut mig?! Alltså kan det ha ngt med att den på elgig var av de tidigare upplagorna eller är den så seg ?! och en vettig sak som jag har att säga som ingen kan bortse ifrån är att det samsung gör är inte okej.

18. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det måste vara väldigt uppenbart för dig att du inte ska ha en Galaxy S nu iallafall. Problemet löst

19. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Trots laggen är det möjligt att jag hade köpt en Galaxy S idag. Jag förutsätter att det prioriteras från Samsungs sida att de ska bort.

20. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

alltså jag fattar inte hur folk tycker att de är okej att man köper en mobil för 5000 sen så funkar den knappt utan måste installera saker som bryter garantin ? så fort man skriver så säger folk du ska inte ha galaxy och osv. Men ni måste ju hålla med mig om att det inte är acceptabelt? jag är verkligen inte iphonefan men hade iphone's nya lur laggat så här mkt hade det varit kaos. Men ingen tycks bry sig om att samsung leverar mobiler som inte funkar som den ska ?