Tangentbordsapp..?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av spirry, 7 jan 2010.

1. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej alla droidare :D..

Jag blir snart ägare av liquid och efter att ha tittat på åtskilliga tusentals videos (jag älskar överdrifter :D) så är det en sak jag undrar över; Hur är det virtuella tangentbordet som följer med? Detta är det som oroar mig mest av allt - Jag vill ha ett ordentligt virtuellt tangentbord!

Jag har spanat in touchpal och det verkar vara i min smak, men om jag förstått det rätt så kommer det att dröja ett bra tag innan dom släpper touchpal till android av olika anledningar (Min egen tolkning av vad som skrivits på deras forum). Så kan någon komma med förslag om vad det finns för vettiga tangentbordsapps med svensk ordlista, t9 och allt annat godis?

Tack på förhand

2. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag har provat virtuella tangentbord på ett par olika telefoner och kan säga att Acern's tangentbord är riktigt bra tack vare den kapacitiva skärmen som är 3,5 tum stor.

Ladda ned scandinavian keyboard på Android Market så får du Å, Ä och Ö. I mitt tycke behövs inget annat än detta tangentbord.

Lycka till med din Liquid! :)

3. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta dig en titt på AnySoftKeyboard annars. Finns massa olika layouter, bland annat dvorak och otroligt nog även svorak (<3). Funkar riktigt bra tycker jag :)

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Och numeriskt med multi-tap och mycket annat. Tyvärr så är utvecklaren rätt chokead. Han satsar dock en del på att gära applikationen plug-in kapabel så att man kan göra egna tangenbordslayouts...

Stöd för svensk ordlista saknas dock på en del av layouterna.

Det jag gillar mest med detta tangentbord är dock att man via "swipe" kan byta layout utifrån vad man skall göra (eller utifrån vilket alfabet man behöver om man har ett icke-latinskt).

5. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns det altsa svenska på anysoft?

6. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp