Har sökt i forumet men finner inget vettigt. Google vill inte heller vara min vän. Har för kung och fosterland försökt ordna ett vettigt T9-tangentbord. Enda jag lyckas med är TouchPal men det är inte ultimat. ?-tecken och !-knappen ändras om markören är klistrad vid ett ord. SJUKT störande. Skulle vilja ha ett vettigt förslag på något som fungerar med Bladen (kanske fel forum att lägga denna fråga i, då detta berör en massa telefoner)? Med vänliga Hälsningar Avatar.
t9 utan fysiska knappar har jag svårt för. Kolla på Swype eller någon av dess kloner istället. Kostar några kronor men det är det helt klart värt. jag kan skriva nästan lika snabbt som på mitt vanliga tangentbord med vänster tumme i enhandsgrepp!
Jag har också sökt som en galning och nästan gett upp. Men har till slut hittat Smart Keyboard: https://market.android.com/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardtrial När jag väll hade hittad den så tog det ytterligare en stund att klura ut hur man fick fram T9 grejen för (not so) Smart keyboard. Men nu effter mycket om och men så är jag nöjd med den! Ett gratisalternativ är "jonasl's HTC_IME v27 repacked for the Blade" om du får det att funka vilket jag misslyckades med... http://android.modaco.com/content/z...htc-ime-mod-by-jonasl-repacked-for-the-blade/ Men jag fick HTC IME grejen att funka på kompisens X8 och där var den grymt bra. För övrigt verkar androidfolket hata två saker: skärmdumpar så man ser hur appar ser ut innan man installerar dom och T9!
Om du kan tänka dig ett "vanligt" tangentbord så är SwiftKey det bästa jag har testat. Väldigt skönt att skriva på (framför allt i landscape, förstås, men även bättre än default-tangentbordet i portrait-läge), och med helt gudomlig textprediktion. Det lär sig av hur du skriver, och föreslår nästa ord innan du ens har börjat skriva det. Skriver du "H" så kanske det föreslår "Hur", sen "är", sen "det", och till sist "?", om det är något du ofta skriver. Det snabbar upp vanliga ordföljder något enormt. Trial-versionen fungerar fullt ut i en månad, sen försvinner textprediktionen. Fullversionen kostar 13 spänn.
Jag har kollat runt rätt länge med, och gillade inte heller touchpal. Min absoluta favorit är HTC-tangentbordet(jonasl's HTC_IME v27). Funkar fint redan ur box, men finns tusen inställningar så du kan få det nästan exakt som du vill. Enda strulet jag haft är att ordlistan rensas med jämna mellanrum, men det har blivit bättre det senaste. Standardtangentbordet som följer med 2.2(eller ivarje fall Kalltkaffes Japanese Jellyfish) är också rikt bra. Mkt bättre än det tidigare standarttangentbordet. Sen är det många som avgudar Swype med, men jag fastnade aldrig för det.