Jag letar efter en vettig telefonbok. Jag har en x10 mini och gillar inte den inbyggda, har även testat ePhonebook och just nu använder jag aContacts. Gillar ingen av dem av den anledningen att det är för många moment för att ringa upp nån (scrolla fram till rätt person, tap, leta reda på rätt nummer, tap). Jag vill att man bara ska behöva hitta kontakten och tappa på den så ringer den upp (default) numret. Vill jag ringa nåt annat av kontaktens nummer eller göra nåt annat ja då kan jag öppna kontakten och göra det därifrån.
jag gillar standardtelefonen som finns i tattoo, antar att din mobil har en minst lika bra men kan såklart inte veta att den funktionen finns. tog mig två månader innan jag upptäckte det när man tar upp telefonen "phone" för att slå ett nummer kan man börja bokstavera namnet (på samma sätt som man skulle gjort med t9) och på 3-4 klick har man den person man söker det tycker jag är enklast hittills, och mkt smidigare än att scrolla. scrollen imo är helt värdelös om man har med än 10 kontakter