Bara undrar om ni andra har "moln" under er skärm? Jag har 3st fält som liknar nästan som finger avtryck men dom verkar sitta under skärmen. Syns mest nar skärmen är "svart" men inte avstängd. Sen har jag endel döda pixlar på min skärm, är det jag som kanske fått ett söndags ex?
Har inga moln eller döda pixlar på min. Skulle tro du haft otur och fått ett sämre ex, synd Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Jag gissar på att du har fått kondens under skalet, typ samma som när man duschar ånga. Kan bero på att du har haft TABEN med dig ut i kalla vädret.
Fick min tab igår, gick hem med den och lät den ligga uppe (utan att ladda) ca 1,5h innan jag startade den. Så jag tvivlar på att det e kondens. Ser lite ut som om något har pressat hårt på skärmen. Lite tokigt, men jag knallar tillbaka med den imorgon så får vi se
Får hoppas på att de på affären är schysst och kör en DOA så du får en ny direkt och slipper sitta och vänta på att få den lagad. Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Dom var inte shyssta, dom hänvisade mig vidare till samsung? Hoppas verkligen inte att det blir en circus där jag blir hänvisad mellan dem bara.
Ok. Drykt att va behöva skicka iväg den då du just köpt. Konstigt att du inte kan få DOA om du köpte/fick den i lördags. Har själv varit med om att jag köpt nått på fredag/lördag och produkten varit trasig och då fått ut ett nytt exemplar direkt. Om jag anmäler det inom 3 dagar från att jag fått varan. Gör jag inte det så blir det att skicka på garanti rep. Så brukar alltid testa,syna produkten ordentligt den första dagen för att se att allt är ok så man hinner anmäla en DOA innan det gått 3dagar "Det är en DOA om produkten inte är äldre än 3 dagar" Står det där jag handlar. Vart är din köpt? har den butik där du köpt den angett för info om DOA? Tycker du ska få ut en ny direkt från butiken då varan är trasig vid leverans. Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Köptes på webhallen i malmö, jag är ganska övertygad om att samsung kommer att bli förvånade över attjag blir skickad till dem. Webhallen sa att samsung brukar ta emot lite dyrare produkter via ups/dhl och ge mig en ny direkt. Men men vi får se imorgon hur samsung ställer sig tilldet hela :-)
Var lite försiktig med att låta dig bollas runt. Se Plus http://svtplay.se/v/2245568/plus/de...364142,1,f,-1/pl,v,,2254163/sb,p102797,1,f,-1 hur det kan gå.
Du ska inte behöva sköta det själv. Webhallen sålde produkten till dig och det är deras ansvar att sköta all lagning osv. Enligt lag.
Korrekt! Säljaren är ansvarig för produkten de sålt och är den felaktig är det de som ska rätta till det. Webhallen försöker helt enkelt slippa ta hand om det. Jag skulle gå tillbaka och kräva en ny i handen direkt. Hänvisa till Samsungs garantivillkor som stipulerar direktutbyte om fel upptäcks inom 7 dagar samt konsumentköplagen som säger att det är säljaren som är ansvarig och inte tillverkaren.
Det är webhallens ansvar, du skall inte göra en millimeter mer än lämna den hos webhallen. Tack för länken till plus föresten. Intressant.
Mjo, jag har bollats runt hos ett företag. Menjag pratade med samsung idag och dom saatt deg var helt webhallens ansvar. Jag spelade även in samtalet med "rvoix" på min hero. så imorgon blir det tillbaka till webhallen och få en ny weiiii!
webbhallen ska byta den på plats. Var ju liknande ärende uppe i PLUS här om veckan när dustinhome hänvisade till ASUS fram o tillbaka. Det är upp till butien att fixa!!
Aaargh! Nu slog webhallen om? Det är inte fel på produkten(?) Samsung säger att det skall vara en doa, men eftersom att wh säger att den inte är trasig så gör dom ingen doa. Jag pratade med konsument rådgivare i Malmö stad och hon säger att dom gör fel. Men jag fick iväg den på en reklamation, som tydligen ska kosta 1000 kronor. Det är kanske i det här skedet som jag höjer ett varnande finger för just webhallen. Konstigt att dom inte sköter ärendet bättre, men vilken tur att jag har inspelnings funktion på mobilen. Jag ska försöka sammanställa och posta upp så ni får höra
Aaargh! Nu slog webhallen om? Det är inte fel på produkten(?) Samsung säger att det skall vara en doa, men eftersom att wh säger att den inte är trasig så gör dom ingen doa. Jag pratade med konsument rådgivare i Malmö stad och hon säger att dom gör fel. Men jag fick iväg den på en reklamation, som tydligen ska kosta 1000 kronor. Det är kanske i det här skedet som jag höjer ett varnande finger för just webhallen. Konstigt att dom inte sköter ärendet bättre, men vilken tur att jag har inspelnings funktion på mobilen. Jag ska försöka sammanställa och posta upp så ni får höra
Men vad. Så jävla trasigt gjort av webhallen. Att hålla på å försvåra då Samsung är med på din linje. Är väl ingen kostnad för webhallen att göra en DOA, är ju Samsung som för stå för en ny tab. Om inte så är det ju en reparation som ska gå på garantin och du ska inte behöva betala ett öre, inge frakt eller nått annat. Vet inte vad du har för tidigare erfarenheter av webhallen. Men nu märker man att det inte bara är inköpspriset som är viktigt. Är även tryggt att veta att support och kontakt med personalen hos affären är bra. Posta gärna hur det utvecklas, ska bli intressant att höra.
Du ska så klart inte behöva betala nåt för att få den utbytt. Du ska inte heller behöva stå ut med att vänta på att få den lagad, utan du ska få den utbytt på en gång!