Uppdaterar inte

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Freja, 14 mar 2011.

1. Freja

Freja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Nu har jag försökt att uppdatera min mini pro, men jag lyckas inte. Först försökte jag med SEUS - när man satt i usb-kabeln med bakåt-knappen nedtryckt står det att den ska fortsätta hållas in. Hur länge då? Jag höll i 10 minuter och inget hände.

Provade istället med PC C. (Där står inget om att fortsätta hålla ner knappen)Inget händer där heller. Lät den ligga på skrivbordet och efter en stund dök det upp en batteri-ikon på skärmen.

Någon som har ett tips?

/Freja

2. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Se till att ha telefonen laddad till minst 50% innan du börjar.

Bakåtknappen behöver du inte hålla inne särskilt länge, typ 5-10sekunder har jag för mig, om allt går rätt till står det även på skärmen att du inte behöver hålla inne knappen längre.

Om det inte fungerar kan du kan testa att återställa telefonen till fabriksstandard och sedan försöka att uppdatera den igen.

Freja gillar detta.
  3. Freja

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Skulle precis göra en fabriksåterställning när jag fick en idé om att testa med en annan dator. (Kör windows 7 på min stationära) Startade upp mini-pcn med XP och hämtade hem PCC. Nu gick det att uppdatera:-)

4. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Toppen att det funkade!
    Men, det bör ju har varit något annat som hindrade dig från att uppdatera än just Win7, har bara datorer med Vista och Win7 hemma och både SEUS samt PCC funkar på dessa utan synbara problem.

5. Freja

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Möjligen kan det ha något att göra med att datorn är i stort behov av en ominstallation sedan flera månader tillbaka. (Poppar upp en ruta med jämna mellanrum om att windows inte är äkta;)) Har haft lite problem med felaktiga drivrutiner mm.