Jag är ju helt ny som Androidanvändare, så vilka förbättringar tror ni att en uppdatering till Kit Kat gör på LG G2? Eller är det bättre att låta den vara som den är? Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Tror inte man kommer märka speciellt mycket. Telefonen är ju redan snabb. När jag fick 4.2.2 till min nexus 7 märktes ingen skillnad. Man kan ju alltid hoppas att de har lagt ned energi på att fixa till kameran.
Min gissning är att kamerauöpdateringen som det snackas mycket om är densamma som KitKat. Annat vore lite korkat egentligen :-) Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Men då borde dom väl säga det och inte säga att det kommer en uppdatering på kameran,frågade lg hur det går med uppdateringen och dom skickade frågan vidare till huvudkontoret och väntar på svar
Låter som ett typiskt standardkundtjänstsvar. Egentligen har de säkert ingen aning. 1 gång av 100 kanske man faktiskt kan få tag på någon som har lite koll.
Undra om vi kommer att få någon uppdatering av kameran nån gång,verker ju som om dom inte klarar av det eller inte vill fixa det
Snart har det passerat två veckor sedan de sa att det skulle ta ca 1 vecka. Börjar bli dags att höra av sig till supporten igen.
Hejsan Niklas, Tack för att du kontaktat LG support. LG skulle inte tjäna något på att försöka vinna tid, snarare tvärtom. Klart det finns en uppdatering. En uppdatering kan dock inte kan slängas ut hur som helst utan den måste uppfylla kraven från såväl kunder som operatörer. Nu fungerade den inte med ena operatöreren sist du kontaktade oss och huvudkontoret räknade med att den skulle dröja en vecka till. Om du vill skicka in din mobil på service så bör du göra det, det valet har alltid kunden. Finner de ett hårdvarufel som täcks av garanti så repareras produkten utan kostnad för kunden, finnar man inget garantifel på produkten så debiteras kunden verkstadens undersökningskostnad. Ha en trevlig dag. För att förbättra vår mailservice, så skulle vi uppskatta om du kunde ta några minuter och betygsätta samt kommentera den service du har fått via vår mail support. Tack. Med vänliga hälsningar Kind Regards, Becke Å [email protected] LG Electronics Nordic Chat Coordinator Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 | Danish Customer Support: 80 88 57 58 Norwegian Customer Support: 800 18740 |4 Finnish Customer Support: 0800 0 54 5 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hej igen. Nu har det gått en vecka men ingen uppdatering i sikte? Hur ligger det till egentligen, finns det någon uppdatering eller försöker ni bara vinna tid? Jag funderar på att skicka in min telefon på reparation nu på grund av den usla kameran. Det kanske är hårdvarurelaterat iaf? Mvh Niklas Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Som vanligt inte särskilt informativt svar från LG, och lite översittarattityd i det hela tycker jag. Hoppas iaf att "uppdateringen" kommer snart, och att den rättar till kameran. Följer denna tråd med intresse.
har pratat med kundtjänst och dom har inte fått svar ifrån lg huvudkontor och dom vet inte varför det dröjer så länge innan dom får svar,så inte lätt för kundtjänst att svara när inte huvudkontoret kan lämmna besked när dom är klara,vet inte om man vågar eller vill köpa en lg i framtiden,fixar dom inte detta så är det ju rent sagt dåligt,det är ju inte bara att sälja en telefon utan servicen när det uppstår problem är ju lika viktig
Vad tjänar ni på att ringa och mejla LG angående uppdateringen? Inte direkt så det kommer göra underverk med telefonen. Bara ni som får falska förhoppningar när de säger "planerad nästa vecka" osv. Så blir ni förbannade när det dröjer längre.. Skickat från LG G2
Begär inget underverk av telefonen,bara att dom ska fixa kameran ,vill ha en produkt som fungerar som den ska,därför kontaktar jag lg.
Förhoppningsvis tar de till sig klagomålen och förbättrar sig. Får man många besvikna kunder och bryr sig om sitt rykte gör man något åt det. Detta är typiskt svensk att knyta näven i fickan och sedan inte göra något åt det. Inte bara i detta sammanhang utan i de flesta sammanhang. Vi är för feg för att säga till. Även om inget magiskt sker så har man försökt iallafall.