Jaså, det finns stöd för det i G2:an? Undrar varför de inte kan göra så att "den vanliga" kameraknappen innehar samma funktion som volym ned? :/ Tack hur som helst!
Google har fixat kameran på LGs lillebror iom 4.4.1-2. Lg lär göra det samma, kameran är akilleshälen på telefonen så när en update väl kommer hoppas jag iaf att de löser det. Mina mål är aldrig stilla så tyvärr är tom Nexus 5 ett bättre val i det perspektivet. Annars en grym lur Sent from a mobile Gadget...
Mailade LG och frågade var den utlovade fixen för kameran tagit vägen. Fick följande svar: Hejsan, Jag var själv borta i två veckor och fick beskedet i måndags att den kommer att bakas in i kit kat och inte släppas innan som de tidigare sagt. Kit kat beräknas komma i slutet av kvartal ett. Jag beklagar att ni fått besked som inte stämmer tidigare men jag kan tyvärr endast lämna den information som jag får från huvudkontoret.
Ja det har vi tyvärr vetat i ett par veckor https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1470308#post1470308
Ska bli intressant att se om 4.4 verkligen kommer i slutet av kvartal ett. Av någon anledning så känner jag på mig att det kommer dröja fram till april/maj.
Jag börjar tvivla på LGs mjukvaruavdelning. Känns som att en ren uppdatering av kameramjukvaran inte behöver ta så sjukligt lång tid. Särskilt inte när ens kunder är uppenbart missnöjda med hur det fungerar. Tycker det börjar lukta illa kring LG och vi får se om det faktiskt blir någon uppdatering eller ej.
Jag fick höra att uppdateringen som skulle fixa kameran dröjde för att den inte funkade med en operatör. Låter som bullshit. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
telenor var det väl... det handlade inte om att inte uppdateringen inte fungerade utan att certifieringen inte gick igenom och då är det ju tyvärr så att man får börja om på ny kula igen.
Det tror jag inte på, Google fixade uppdateringen till Nexus 5 inom en månad, varför dröjer det så länge för LG? Tror mest på att de prioriterar utveckling av LG G3 före allt annat, den kommer ha KK från dag ett, medan vi få vänta ännu längre
det är en enorm skillnad.. samsung, htc, sony , lg osv osv måste certifiera sina gränssnitt osv hos ALLA operatörer dom ämnar släppa hos innan uppdateringen får gå ut.
Kan ju alltid hoppas denna mjukvaru-uppgraderingen kommer oss till del också.. http://www.mobil.se/nyheter/lg-ber-ttar-om-kameran-p-g2-pro#.UvK8yV6kopE
Fast det förstår su nog är omöjligt va? Eller skall uppgraderingen tillföra även uppgradera hårdvaran?
Say what? "Pro ska toppa det med en mjukvaruuppgradering kallad "Electro Imaging System", och ska kompletera den optiska bildstabiliseringen för att ge än skarpare bilder." Varför inte om det är mjukvara?
Ja den biten kan funka men du skrev precis som att uppdateringen skulle öka upplösningen på våra lurar vilket såklart inte är sant
Hur menar du? Jag skrev "Kan ju alltid hoppas denna mjukvaru-uppgraderingen kommer oss till del också.." = ingenting om upplösningen.
det jag menar är att det lät som att uppdateringen skulle ge oss alla fördelar som stod i artikeln, jag får väl skylla på att jag har dålig läsförståelse eller något om du menade annorlunda
Men om KitKat rullats ut för G2 i vissa delar av världen borde man ju kunna hitta omdömen och åsikter om hur det hela upplevs, dvs om G2 upplevs som annorlunda på något sätt. Ingen som googlat detta?
4.4.2 har tydligen börjat rullas ut i Sydkorea, ART skall också finnas med i den. http://www.phonearena.com/news/LG-G2-gets-Android-4.4.2-in-Korea-along-with-support-for-ART_id52289 Skickat från min LG-D802 via Tapatalk