Hej allihopa. Efter en dryg veckas våndor är jag fortfarande på ruta ett. Jag har nämligen en Iphone 3G sen två år tillbaka och skall nu "uppgradera" mig. Jag är däremot inte hundra på att jag vill köra vidare med äpplet och iphone 4. Därför har jag sett/läst en himla massa tester/recensioner/jämförelser mellan Iphone 4 och DHD, och jag har ändrat mig fram och tillbaka en massa gånger. Jag tycker att iOS är helt ok, men känner för att testa en android telefon. Alla widgets och möjligheter att "pilla" med telefonen verkar vara kul. (Kanske mer buggar p g a detta?!) Jag har sett båda live och knappat lite grann på de, och DHD ser mycket lovande ut. Men som vanligt så "läser" jag vidare på nätet och de stöter man ofrånkomligt på trådar som i detta forumet. "Rapportera buggar med DHD." Man kan alltid få ett måndagsexemplar, men tror ni att DHD'n har ovanligt många problem? Finns det folk därute som har kört den ett tag och inte märkt av några buggar alls? Det jag undrar är om alla problem med DHD'n är hela sanningen. Tacksam för kommentarer, speciellt om ni tidigare har haft en iphone innan bytet till DHD. Vad fick er isåfall att byta? //Tack
Frugan har en iPhone och jag har en DHD sen ett par veckor tillbaka. Jag har inte haft NÅGRA problem, varken när jag körde HTC original eller efter att jag "pillat" så jag har Root och LeeDroid Custom ROM (med sjukt snygga animationer mellan fönstrerna och dialogrutorna...). Känner att jag gärna pillar på frugans iPhone emellanåt men tröttnar oftast ganska snabbt... Har ju haft Android sen jag installerad det på min Touch HD. (Hero --> Acer Liquid --> Nexus One --> DHD) Jag kommer att få mycket svårt att lämna detta underbara OS. HTCs hårdvara är dessutom att berömma om man jämför med exempelvis Acer. //Nik
Jag är fulkommligt övertygad om att för varje DHD du läser om här som har problem finns det hundratals där ute utan utan några problem alls. Dom DHD's som har problem har en benägenhet att hamna på sidor som Swedroid där man kan få råd och hjälp . Det är som att gå till ett sjukhus ,man kan inte dömma hela staden på att några sjuka samlas på sjukhuset I grund och botten är DHD en utmärkt telefon . Vissa barnsjukdommar finns men inte mer än på ifåne. Dessutom har du massor med trevliga kunniga experter här på forumet som hjälper dej om du får problem
Har haft min sedan den släpptes i Sverige, har inte märkt av några buggar som drar ner helheten, finns en bugg som segar ner hela systemet men det finns det en lösning på. Köp säger jag
Jag har både en iPhone 4 (jobbet) och en DHD (privat) och jag gillar iPhonen för dess enkelhet och genomtänkta GUI. Dock e DHD den telefon som tilltalar mig mest då man kan göra den mer personlig och tweaka den mer med väldigt enkla metoder. Skulle jag valt en av dem hade iPhonen åkt ut direkt.
Hej och tack för ett snabbt svar. Finns det fler folk med positiv erfarenhet av DHD därute? En snabb följdfråga. Har stött på detta med ROM etc i min jakt på info om android och undrar om det går att återställa till "original" ifall man byter root/rom?? Eller är det kört när man väl har gjort det? Är sådana ändringar inom garantin? Möjligtvis att jag använder order ROM/root på fel sätt men vet inte exakt vad det är. Edit: Har precis googlat och stött på en del trådar om detta.
Buggar? Nej. Är så utav helvete snabb o rapp. Jag har däremot fått ett måndagsex där batterilucka och kameralins glipar lite. Annars är den bara för sinnessjuk
Min DHD köpte jag dagen efter lanseringen. Har endast upplevt debugproblemet, vilket löstes på ett par sekunder. Min bror har också en från första släppet och han har inte upplevt något problem överhuvudtaget.
Det man ska tänka på är att i ett forum möter man ofta människor som sökt sig dit för att lösa ett problem, därav det som verkar vara mycket problem med en viss modell. Pratar man med en "slumpvis utvald användare på stan" som inte som vissa av oss bor på ett forum, så verkar felfrevensen dala direkt. Jag tycker med andra ord att du ska försöka hitta en telefon att klämma på lite innan du bestämmer dig.
Jag har inte haft några problem under min månad med DHD alls. Inga buggar, inget lagg. Trodde att jag hade problem med att spela upp ljud på vissa spel men jag hade råkat komma åt fel inställningar. Min dam kör Iphone 4 och den har visat fler brister än min DHD, helt klart. Men då har hon haft den längre också. Och förresten, kör en Google på iphone 4 +bugs +trouble eller något liknande, och finn tonvis med skrivet material. Alla telefoner KAN bugga och alla företag skiter ur sig sämre exemplar också.
personligen tycker jag att förutom snyggheten så verkar iphone vara smartphone for dummies lr nåt, det finns många funktioner men allt är begränsad! det är väldigt lite lekrum. så känner jag inte med android alls. skulle inte ångra dig med en DHD
Jaha, då var man inne på en telia butik och skrev upp sig på kölistan för en DHD. De visste inget datum, men på telias hemsida står det inkommande 8 dec. Jag antar att det gäller om man beställer via nätet. Tror ni att butikerna får in några exemplar ungefär samtidigt? Verkar i alla fall som om det blir en del väntan hur som helst. Nexus S...kanske hinner lanseras.
Tror butikerna får telefoner samtidigt, i mindre upplagor, samma dag jag fick min så kom det in en på telia, dock paxad av en viss hockeyspelare som fick tränga sig i kön före alla andra vilket inte känns helt ok :/
Lär ju va Nils Ekman som klubbat ner de som stod före honom i kön... Sent from my Desire HD using Tapatalk
ja hade en DHD i 2 veckor eller nått. de va inga buggar eller nått sånt med den men ja tycker användar känslan i iphone är bra mycke högre, den flyter bättre upplevde ja. men så är väll allt en vanesak oxå men jag tyckte inte om touchen på DHD.. samt att den var lite för stor och batteriet var klenare än iphonen.