Vilken telefon

Diskussion i 'Allmänt' startad av Gonjer, 12 dec 2009.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej alla där ute i kylan!

Googlade lite och hittade in hit, och jag verkar ha kommit rätt!

Nu är det så att jag har kämpat med min Omina och WM i ett år nu och känner att jag måste byta.

Jag har kollat runt lite på nätet på olika Androidtelefoner, läst lite recensioner och kollat på klipp. Jag har fastnat på Android pga av dess potential och gränssnitt, men jag vet inte vilken telefon som passar mig.

Jag är extremt prylgalen, gillar alla finesser som går att få tag på och framförallt Google's alla olika applikationer.
    Telefonen jag är ute efter är självklart en Androidtelefon, vik eller skjutbar spelar ingen roll, QWERTY-tangentbord är att föredra.

Så vilken telefon hade ni tyckt att jag skall köpa till mig själv? Priset spelar ingen roll, så länge det inte är någon Limited Edition Extreme Phone.

Har kollat på HTC Hero och Motorolas senaste flaggskepp, men som sagt alla förslag är bra, och ge gärna andra förslag på telefoner som är bra!

Over and out!

// Gonjer

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Välkommen till swedroid!

Acer Liquid ser härlig ut och kostar inte så mycket (http://www.expansys.se/d.aspx?i=188154)
    Tycker den ser snyggast ut som svart, den vita ser lite konstig ut med så mycket svart runt skärmen :P

Något du ska tänka på är att HTC telefonerna oftast får sina updates före dom andra.

Kolla gärna in denna
    <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bFAyINDaufg&hl=en_GB&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bFAyINDaufg&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

3. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Den verkar riktigt trevlig! Blev väldigt sugen, prylsjukan tog över.

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Eller beställ en Milestone från Expansys. Du vill ju gärna ha ett fysiskt tangentbord....

5. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo sant, men jag vill ju även ha de med åäö. Eller är de så ,med Milestone att när man trycker på O att det är som på T9?

6. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så det tog inte många timmar :P Nu var Acer Liquid beställd :) Kommer läsa detta forum för mer tips och trix.

7. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Grattis! Glöm inte att läsa wikin för att ställa in APN osv. Kolla också igenom https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12 för apprekommendationer(tänk dock på att dom tidigaste posterna är väldigt gamla, kan finnas nyare alternativ som kanske är bättre)

8. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

APN? Vad menas med detta, har inte tagit mig tid att söka igenom det än. Men tack för tipset för rekommendationerna :)

9. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

APN = Access Point Names, det är inställningar för att data/mms ska fungera. Så att du kan surfa på mobilen.