Vivaz recension

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Blomkungen, 20 jan 2011.

1. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

http://www.engadget.com/2011/01/20/sony-ericsson-mt15i-vivaz-2-ensnared-by-eldar-murtazin-given/

Intressant

Vad tycker ni?

This time Sony Ericsson came up with a phone that really has much potential to become a bestseller in its segment. Both design and feature wise MT15i has all bells and whistles expected from an Android device. The phone will hit the market during the period (April 2011) when rivals will have similar features, but MT15i will bet on its design, several color options and the reasonable price (€320-350). It has been a long time since I saw a mid-range solution from Sony Ericsson to successfully compete with rival solutions. While this will not be true for Arc in MT15i we have a balanced device that can fulfill everyone's needs almost without any compromise.

Arc låter fortfarande intressantare men om det där priset är ens i närheten av vad det kommer landa på så tror jag SE kommer ha en väldigt stark telefon på marknaden

Last edited: 20 jan 2011
  2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag tror att SE har så jävla mycket på gång nu att vi kommer behöva skapa SEdroid.se ;)

Tror att de vill hitta en punkt i varje segment.

Rykten jag har hört är en lur för runt 1k med liten cpu. Allt för att få in schyrrelurar på alla fronter.

Kul iaf och denna kan nog bli en hit i det prissegmentet.

// A

3. Sampo

Sampo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillade Vivaz design starkt när den kom och önskade att den hade just android, vilket Neo verkar ha! :D
    Denna blir nog min nästa telefon! Ser grymt snygg ut, och om allt flyter laggfritt blir det nog en hit. Har ju tom en FFC, Arcen har ju inte ens det..

4. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Synd bara att den inte riktigt verkar få Arcs tunnhet. Isåfall hade jag utan tvekan köpt den direkt.

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag tycker den här verkar kunna bli en hit. Alla specar ser bra ut, samt lite extra spets på design, kamera och att Android 2.3 kommer i den från början.

Om de får ner priset till midrange segmentet så ser det bra ut. Den har ju vissa komponenter som konkurrerar med de värsta Android-enheterna utan problem, som kameran exempelvis.
    Prestandan lär ju inte va något problem heller, de har ju skruvat upp cpu:n till 1Ghz och GPU:n är Adreno 205, och det kommer knäppa de allra flesta i midrange-segmentet på näsan.
    Android gingerbread garanterar också en up to date och mycket trevlig användarupplevelse.

Jag tycker faktiskt att specarna om de stämmer är mycket, mycket nära Arc, men i ett smidigare format om man bortser från hur tunn Arc är.

6. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Läste oxå om den. Att den utöver bra kamera verkar ha equalizer ger mig positiva vibbar. Jag är väldigt nyfiken. Håller med om att det är mycket på gång.

7. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tänkte på en grej. Måste inte Android kodanpassas till den specifika hårdvaran och att det tar sin lilla tid?
    Nu verkar ju SE:s nya mobiler dela en hel del komponenter med varandra och blir det inte enklare då att uppdatera alla samtidigt?
    Nu lyckades de ju iofs med det med nuvarande generationen, men tänkte att de kunde göra det lite snabbare kanske ;)

8. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Den nya UXP-plattformen Se jobbar med har de förändrat en hel del just för att underlätta för uppdateringar vilket kommer att göra att det går fortare.
    Där har SE lyssnat på kritiken, jag hoppas innerligt att de låter den nya plattformen komma till X10i då den är android 2.3 exempelvis. Alla de nya modellerna kommer ju få den.
    Det borde inte vara så svårt att göra den bakåtkompatibel me tanke på att de nya modellerna som kommer bara har hårdvara som är vidareutveckling av snapdragon som x10 har. Inte någon helt annan hårdvara som hummingbird i Samsungs mobiler bland annat.

9. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    @ AndreasE @Nioh

Mja, plattformen är ju Arm7 som både Tegra, Snapdragon och Hummingbird är binärkompatibla med. x10 mini och Legend etc går ju på Arm6.

Det gäller ju att få de att gå optimerat såklart men jag tror det handlar om insticks-
    moduler snarare än totala omskrivningar för att lösa hårdvarustödet.
    Så, vad SE får jobba med är att anpassa modulerna för kernelversioner i fortsättningen
    istället för att anpassa all mjukvara sen.

// A