Tips: Webtop

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Golgo, 7 jan 2012.

  1. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fan alltså, jag testade just Webtop (m.h.a. HDMI-hacket som finns på xda) och det är ju helt klockrent! Bara den featuren i sig känns som argument nog att välja Razr över någon annan mobil på marknaden just nu, nästan oavsett om man tror sig komma ha användning för det eller inte.
    Det är sådan uppfinningsrikedom och ingenjörskonst som man bör belöna - thinking outside of the box!

    Tänkte köpa till ett Dinovo Mini tgb+touchpad kombo (bra pris på Komplett nu) - borde bli succé!
     
  2. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Har oxå vart inne på att fixa så att man kan aktivera webtop utan att köpa en docka till. Har tyvärr inte hittat rätt app bara. Har du länk eller tips?
     
  3. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Droid_281 gillar detta.
  4. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Fick det att funka en gång men sen funkar det inte längre. Jag startar appen Neptop och väljer sedan webtop när hdmi kabeln är ansluten, jag får upp webtop på tv:n men får inte upp pekplattan på telefonen! Skärmen på luren förblir släckt och funkar inte alls medans allt funkar på tv:n, där får jag även upp en liten ruta som frågar om jag vill spara dom nya skärm inställningarna men kan ju inte flytta muspilen dit då skärmen inte funkar på luren.

    Har testat att avinstallera Neptop och intallera igen men till ingen nytta. Vet du varför det råkar bli så?