Jag har i dag min stationära dator ansluten till Internet via ett adsl modem. Inget trådlös. Hur gör jag enklast om jag vill kunna koppla upp telefonen mot Internet(wifi)? Eller måste jag skaffa en trådlös router? Om jag måste köpa en router så vill jag att den skall kunna ha en fast anslutning till datorn och ett trådlöst till mobilen samt anslutning för usb modem.
Måste och måste man inte räcker med ett trådlöst nätverkskort till datorn och sen dela ut adsl anslutningen via det trådlösa nätverkskortet till mobilen, dock är det smidigare att få ihop med en router
Jag tror jag har ett trådlöst nätverkskort! Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet Heter det. Hur gör man då? kan man surfa samtidigt på datorn? hur är det med räckvidden?
Verkar som det nätverskortet är för trådat nätverk. Hur man gör beror på vilket operativsystem du kör på datorn och ja man ska kunna surfa samtidigt på datorn. Räckvidden beror på ett antal faktorer tex om det är mycket väggar mellan datorn och telefonen etc