X10 = problem

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av erber, 5 feb 2011.

1. erber

erber Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Telefonen har börjat starta om helt plötsligt. Utan egentligen anledning. När den startar om så låser den ju SIMkortet och ingen kan nå mig.

2. När någon ringer telefonen och man svarar så hör den som ringer ingenting och jag hör heller ingenting. Allt annat funkar normalt. :ehm:

Jag har f*n inte haft annat är problem med familjens 3st X10. Det är alltid nått fel. :mad:

Någon som har en susning vad man kan göra annat än att byta tillbaka till min gamla 880. Jag har inte råd att ha en telefon som inte funkar eftersom jag har ibland bakjour och då MÅSTE telefonen fungera. Är iPhone bättre???

/erber

2. erber

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

komplettering....: det blir samma "fel" när man ringer ut...dvs den man ringer hör ingenting.

Det blir inte heller bättre om man kopplar på högtalaren.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Låter som den är trasig, det är väl inget annat att göra än lämna in på reparation/utbyte. Garantin eller åtminstone konsumentköplagen borde gälla.

erber gillar detta.
  4. erber

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

....och ytterligare en komplettering av felbeskrivningen - när detta sker så funkar telefonen normal om man manuellt startar om den.

något jag också märker är att toutchskärmen är "trög" reagerar långsamt. Likaså är det med ungarnas X10:or.

vi är inga som håller på och installerar så mycket program. det mest vågade jag har på min är väl Angry Birds, Tågtider och Hockystatistik. I övrigt är alla telefoner "original".

5. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

6. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lämnar du in den kommer det garanterat hittas fel på USB kontakten i telefonen. Vilket de kommer att påstå är Egen yttre åverkan. Problemet är att det är en kvalitets miss från Sony Ericsson som de vägrar att medge.

Har du problem med din xperia x10i tycker jag att du ringer deras kundcenter på 013-244 500 för att meddela dem att du har fel på telefonen. De är oftast behjälpliga där och det är alltid bra att rapportera fel på en vara så de kan rätta till felet till nästa produkt.

7. Robban011

Robban011 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    ROM:
    Captain Morgan
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy Tab 10
    Jag har samma problem ibland...prova ta ur batteriet...sätt i igen...starta om
    Då fungerar den igen...man vet dock hur länge. :-)
    Jag har inte behövt göra detta sedan den sista uppdateringen

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kvalitetsmiss, nja. Felet ligger i att man (inte bara SE) standardiserat laddare och då valt USB micro som inte är en direkt perfekt kontakt eftersom den lätt går sönder.

H3nk3 gillar detta.
  9. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Cap_a precis. men SE vägrar ta ansvar för deras undermåliga USB kontakt och hävdar bestämt att jag samt alla andra Xperia användare bryter i kontakten, vilket är befängt. Det är deras lödning mot moderkortet som är kass.

10. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag fick iaf min telefon utbytt...

11. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Antar SE fått tillbaka så många att de tröttnat.
    Micro USB är så liten och då blir det inte mycket att löda fast på kortet. En tåligare kontakt hade varit bättre för alla, men plats är det som det saknas mest av i en mobil så då blir det smått och ömtåligt.
    http://www.molex.com/molex/products...pageTitle=Introduction&parentKey=usb_products
    Kan tänka mig att Micro USB kontakterna blir bättre snart eftersom det är ett problem(?).

12. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får man verkligen hoppas, men jag är trött på att vara utan telefon (sedan i mitten av januari) för att SE är kassa på att löda. :(

13. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fortfarande utan telefon jävel!! sedan den 14e Januari. BEhöver jag säga att SonyEricsson suger?